Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Duitse uitgave van C'T heeft in de uitgave van 3-4-2006 (nr. 8) een aantal PVR ontvangers getest, satelliet, terrestial en kabel uitvoeringen, en allemaal voorzien van de mogelijkheid een PC er op aan te sluiten.

Allereerst stellen ze vast dat de 'grote namen' zoals Panasonic en Sony dergelijke apparatuur niet in het programma hebben, maar dat in plaats daarvan allerlei (heel) kleine Koreaanse en Taiwanese bedrijfjes deze apparaten bouwen. Topfield beschouwen ze als de uitzondering, omdat dit bedrijf veel groter is als de andere fabrikanten.

De testers waren niet echt gelukkig met het resultaat. In hun ogen mankeert er nogal wat aan de functionaliteit, stabiliteit en gebruikersvriendelijkheid van de meeste ontvangers. Met name de Linux ontvangers (Relook, ReelBox, Dreambox en Elanvision) waren in hun ogen te weinig uitgerijpt en te duur voor het gebodene. De Topfields en de Kahtrein kwamen er wel goed af, evenals nog een enkele andere ontvanger.

Twee zaken vielen mij op. Als eerste het grote verschil in data transfer snelheid, die loopt van 0,4 tot 27,1 MB/sec. bij de diverse ontvangers. De snelste is een Arion met USB aansluiting, ethernet blijkt geen snelheid voordelen te hebben. Het tweede wat mij opviel is de wijze waarop programma's worden opgenomen. Ik ben gewend aan de Topfield, en die slaat de hele datastroom van de uitzending op. Bij andere receivers moet je echter kiezen welk audio signaal je op wilt nemen etc., en verdwijnt b.v. de teletext uit het signaal.

Al met al een leuke vergelijkende test die de zaken iets anders benaderd dan de meeste satelliet bladen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen