Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan niet de tijd niet opslaan bij nieuwe firmware van Euromuis. Gaat steeds op oude insteling. En is het ook een handleiding bij deze firmware ergens te zien?

Grts Dohi

Geplaatst:

Na het instellen van de tijd in het menu, moet je dit bevestigen door op de OK toets te drukken.

Kies ook voor de juiste instelling de GTM Zone 2.

Grts, euromuis

Geplaatst:

Bedankt euromuis. Nog iets als je niet erg vindt. Hoe schakel je toesen de sateliten? Desbetreffende canal nummer intoetsen of kan het ook op andere manier?

Alvast bedankt, Dohi

Geplaatst:

Denk dat er een foutje in het toetsenbord van "dohi" zit,

Zelf denk ik dat hij probeerd te vragen:

Hoe schakel je tussen de verschillende satelieten?

Het betreffende kanaal nummer intoetsen of kan het ook op andere manier?

Antwoord:

In de kanalenlijst, staat er per kanaal aangegeven naar welke sateliet hij moet kijken. (Dit kan met een disecq commando voor een schwitch of voor een motor zijn)

Als jij de bijgevoegde kanalenlijst neemt, zijn de eerste kanalen allemaal astra1,

daarna komen de kanalen van hotbird aan de beurt, enz. Dus kanaal 200 is astra 1 en kanaal 800 is hotbird. (let op, ligt er natuurlijk wel aan welke kanalenlijst je erin programmeerd)

lees de readme welke ook in de zipfile zat eens, dat werkt ook verhelderend.

Andere tips kun je vinden door op {menu}{E}{B} te drukken

veel kijkplezier.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

OK. Nu even opnieuw. Ik wou het trouwens zo kort mogelijk houden.

Sinds paar dagen geleden heb ik de nieuwste euromuis firmware met zijn lege kanalenlijst in mijn receiver. Ik wil een rotor aanschaffen met een grotere schotel (wachte steeds op een dag zonder regen, lol).

Uitleg van guykers snap ik wel. In euromuis readme file zijn satelieten met cijfers aangegeven. Dus, mijn vraag was of je ook op zoeen manier tussen de satelieten kan schakelen. 1 voor Astra, 2 voor Hotbird enz.

Dit zijn alemaal dingen dat ik voor het aanpassen zou willen weten.

nobody is perfect, i am nobody

Nog iets. Ik heb nergens gezien of het tijdens patchen kaart in de receiver moet blijven.

Grts Dohi

Geplaatst:

Bij {menu}{E) staat toch duidelijk:

"Geen kaart meer nodig in een slot v/d decoder".

citaat

Dus, mijn vraag was of je ook op zoeen manier tussen de satelieten kan schakelen. 1 voor Astra, 2 voor Hotbird enz.

Kijk eens in {menu}{4}{3} voor motor ook nog {C}

ps

mijn handtekening betekend vertaald; niemand is perfect, ik ben dus niet niemand.

Begrijp dat jij perfectie nastreeft, dat is onmogelijk in deze maatschappij.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

Ik bedoelde niets verkeerd. Maar ik ben wel niemand dus. En ik probeer het wat leuker (met jullie hulp) te maken. Dit is mijn vak niet. Dus lezen, leren en met paar vragjes gaat wel lukken.

Maar zo als ik boven heb gezegd, en dat geldt voor alle mijn vragen, alvast bedankt.

ps, vandag gekocht(rotor,schotel en accesoires), vanavond bezig geweest en morgen moet alles GOED werken.

Grts dohi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen