Ga naar inhoud

TF5510 : vastlopen van beeld bij kijken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb tegenwoordig regelmatig dat mijn topfield 5510 vastloopt, meestal op ned 1, 2 of 3. Er komen dan jpeg artifacts (vierkante blokjes) in beeld die steeds erger worden waarna hij helemaal vastloopt. Hij reageert dan ook niet meer op de afstandbediening behalve de uitknop.

Ik gebruik blueline, jag en nicedisplay. Allemaal de laatste versie. In de topfield zit een aston dualcam 1.07 met de laatste firmware (2.14). De firmware van de topfield is ook de laatste (oktober geloof ik).

Kent iemand dit probleem en zoja, wat is eraan te doen?

Martijn Kriens

Geplaatst:

Je zou dit eens kunnen proberen. Bewaar je zenderlijst/settings met vega. Doe daarna een fabrieksreset en lees de zenders (desnoods alleen transponder 12515) handmatig opnieuw in. Haal alle taps uit auto start. Kijk dan eens of het nog voorkomt.

Wanneer je genoeg hebt van het testen kun je altijd je oude situatie weer terugzetten.

Succes!

Geplaatst:

Ik heb de zenderlijst al eens helemaal opnieuw ingericht, daar zit het niet in

Geplaatst:

Ik zal het eens proberen. Ik zie wel altijd dat de sterkte van de zender op 72% staat en de kwaliteit op 99%. Mischien inderdaad vocht in de contacten.

thnx, bedankt voor de link.

Martijn

Geplaatst:

Heb dit zelf ook eens gehad. Bij nader inzien bleek de orginele harde schijf niet goed meer te zijn. Schijf verandert en klaar. Luister eens naar de Topfield als deze vastloopt. Wellicht hoor je een soort van tikkend geluid. Teken dat de schijf niet goed meer is.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

als je alleen kijkt wordt de schijf toch verder niet aangesproken? Het is niet zo dat het gebeurt terwijl ik aan het opnemen ben.

Martijn

Geplaatst:

Kan het mischien zijn dag hij vastloopt omdat hij te warm wordt? Het lijkt erop dat hij vastloopt nadat hij een tijd aan staat. Ik heb vandaag alle aansluitingen bij de schotel langsgelopen en daar lijkt niets mis mee. Bij storing maakt het ook niet uit of ik op tuner 1 of 2 afstem (beide apart naar de schotel met eigen aansluiting).

Ik als voel dan voelt de buitenkant behoorlijk warm.

Martijn

Geplaatst:

Je zou eens de optie "tijdverschuiving" uit kunnen zetten.

Terwijl je kijkt neemt de toppie het gekeken beeld op, zodat je kunt "terug stappen in de tijd".

De optie uit zetten zorgt ervoor dat je de timeshiftmodus niet meer kan gebruiken.

Zo kom je er wel achter of warmte van de hardeschijf zorgt dat 'ie vastloopt of dat de upc te heet wordt.

Zelf heb ik de 5500PVR voorzien van koeling, zie eerder "koelingsperikelen".

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Timeshift heb ik niet aanstaan maar desondank wordt hij heel heet. Ik zal eens zoeken op koelingsperikelen.

thnx

Martijn

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen