Gast Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Wel eens het volgende meegemaakt, ik niet. Hier heb ik een Strong SRT 8100 waarvan het probleem is dat welke software ik ook in de deco laad, hij op standby springt op het moment dat ik kanalen wil zoeken. Ook in de menu functie kanalen toevoegen (satracker 2.0) knal ie er gelijk uit. Heb al de originele software er in gehad, geen oplossing. Ik denk toch een een beschadigd geheugen blok. Ik kom er in ieder geval zonder hulp niet goed meer uit. Iemand wellich suggestie,s. gr. John
Con Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Probeer eens firmware waar de kanalen al inzitten. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Heb Satracker geprobeerd met kanalen. ik kan dan wel zappen maar krijg geen beeld, Dus ik zie wel het kanaalnummer onder in beeld maar ik ontvang niets. terwijl ik zeker op de Astra sta gericht. vervolgens wil ik dan weer kanalen zoeken en pats, weer op standby. Denk een geheugen probleem. Ga nu weer orginele soft er in zetten. bedankt voor je meedenken.
Con Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Als je Sattracker met kanalen erin zet, kijk dan eens of er ook providers inzitten bij de key's. Of in + b 1. Volgens mij mis je die dan. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 10 april 2006 Geplaatst: 10 april 2006 Con, dat klopt, er zaten wel providers in, maar met +b1 die waren leeg. suggestie ?? Maar het is toch vreemd als je de standaard firmware er inzet, en je gaat kanalen scannen dan blijft ie even op dat zoeken staan, vervolgens zie je de voortgangsbalk ineens heel snel van links naar recht gaan (wat normaal wel 15 min. duurt) en dan slaat ie op standby gr. John.
friendlyguy_100 Geplaatst: 11 april 2006 Geplaatst: 11 april 2006 Als de +b leeg is, wil dat zeggen "geen signaal" / 'geen contact' met de satelliet. 2 mogelijkheden: a) er is iets beschadigd in de firmware laden. Een strong schiet in 95% van de gevallen alleen in standby als er iets is met de kanalenlijst. je antenne instellingen kunnen niet goed zijn. Immers als je een Sattracker versie pakt, is die ingesteld op ???? Draaibaar, Toneburst of wat dan ook. Als dat niet klopt met jou systeem staat de Strong in de lucht te schieten. DUS: een mooie firmware erop zetten. Strong aan de TV, aanzetten. En EERST naar het MENU. Als je receiver wil gaan staan zoeken (motor), laat hem, laat hem rustig 5 minuten staan zoeken, deed hij bij mij ook. Uiteindelijk komt hij terug met een kanaalnummer op de display, en zwart TV-scherm. Dan MENU, en als eerste naar DISH/Schotel instellingen, en alles op jou situatie goed zetten. Kijk dan of je op kanaal BVN beeld hebt. Zo ja, ben je geslaagd voor stap 1, en mag je verder naar de gecodeerde kanalen. Mijn advies. Als je zelf wilt gaan scannen. Maak 1x een scan met jou ontvanger. BEWAAR die lijst heel en heel goed, als een 'moeder' lijst, voor JOU systeem. Trek daar een kopie van, maak die kopie leeg, neem dan een lijst van het internet en knip/plak die in de kopie van jou moederlijst. Dit is de meest veilige manier om een 100% goede kanalenlijst voor JOU systeem te maken. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
Gast Geplaatst: 12 april 2006 Geplaatst: 12 april 2006 Ben wat dichter bij de oplossing (eigenlijk helemaal) Het ligt aan de hardware in ieder geval. Het is een voeding probleem. Die is er even en knalt dan weg. Hij is door Strong aan een testapp. gehangen. Monteur zag het gelijk. Dus nu maar hopen dat ie het kan maken. gr. John.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen