Ga naar inhoud

LNB voor draaibare schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben toe aan een nieuwe lnb. Ik heb nu een polarizer met echostar quattro band lnb maar die is verzopen. Volgens mijn satleverancier kan er ook een universal lnb op want bij een draaibaar systeem zou skewen onnodig zijn omdat de sats vanuit hun positie altijd loodrecht op de horizon staan. Als ik de schotel draaide moest ik altijd skewen om een optimale beeldkwaliteit te krijgen en nu hoor ik dit verhaal. Is het inderdaad zo dat zoiets niet meer uitmaakt? Ik kan draaien tussen 68 graden oost en 43 graden west.<BR>graag jullie mening.<P>Groeten van BULLET, hopper sinds 1988.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

wat die leverancier zegt klopt ik zelf draait tussen 40 oost en 27.5 west met een universele lnb en heb perfect beeld .Ibby<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Beide verhalen kloppen gedeeltelijk.<BR>Zoals je ziet bij de andere reply, gaat het wel als je niet skewt, maar kom je niet zo ver als je gewent bent.<BR>Als je naar je schotel kijkt tijdens het draaien en hij draait zoals het de bedoeling is, dan zie je dat de LNB "met de horizon mee" kantelt.<BR>Dat is in feite dus ook al skewen.<BR>Meestal gaat dat echter net niet helemaal perfect, en moet je hem met de laatste uithoeken een beetje helpen.<BR>Anders krijg je last van kruispolarisatie terwijl het signaal ook al van ver moet komen.<BR>Daarom kun jij verder draaien dan iemand anders die niet skewt.<BR>Bliven skewen dus als je niets wil missen.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hoi Medesatters...<P>Ikzelf ben zeer tevree,<BR>met die nieuwe Sharp Lnb<BR>van 0,6dB .<BR>Ik ontvang er alles een stuk beter mee.<BR>Je vindt hem vanzelf tussen de advertentie's in "de" bladen over satelliet en tv.<P>Goh..ik begon echt serieus..maar ik kon de verleiding niet weerstaan toen ik het zelf weer even teruglas..wat ben ik toch lollig maar niet heus..<BR>bovenstaande is wel wat ik wilde zeggen...<P>Groet!<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Een limerick rijmt toch volgens het schema AABBA ? laugh.gif<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hallo Hallo..<P>Wat is een limerick..?<BR>Sorry...wat is een limmerick...bedoelde ik...<P>XXX<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

een versje dat rijmt volgens het schema AABBA<P>een voorbeeldje:<P>Er was eens een meisje uit Epe,<BR>die had het voltooid deelwoord niet goed begrepen.<BR>Zij vroeg na de daad,<BR>met een mond vol met zaad.<BR>Heb ik nu gepijpt of gepepen? <P>------------------<BR>

Geplaatst:

Waar gaat dit nou over? over een hardware probleem of een cursus sinterklaas gedichten maken?<BR>Bah frown.gif<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Nou dat moet je niet zeggen <BR>Het zou wel handig zijn als zwarte piet als hij toch op het dak staat even de schotel nakijkt en eventueel even bijsteld.<BR>En als je dit met een reimpje voor elkaar kunt krijgen ,nou dan valt het wel mee.<P>Maar goed jongens even serieus blijven met de hobby.<BR>Daar horen Sint en Piet niet bij......<P>Nowtv@planet.nl<BR> cool.gif<BR><P>------------------<BR> felix.gif

• 2 weken later...
Geplaatst:

Als je een universal lnb afstelt zodat ie de turk-sat op 42 oost goed pakt, dan krijg je al problemen op de hispasat 30 west, en de orion kun je helemaal vergeten. Andersom precies hetzelfde. <P>Het is maar waar je voor kiest. <P>Aan de andere kant is het een goedkope en makkelijke oplossing als je alleen nog digitaal kijkt. <P>Er was nog een reden voor de echte freak om een mechanische polarizer te nemen, en dat was dat je toen circulaire signalen (sirius, tv-sat etc) kon ontvangen (met een depolarizer ertussen). Maar die zijn er niet of nauwelijks meer. <P>En het andere onderwerp: is er een nieuwe versie van klaas.com??, want gedichtjes verzinnen is niet mijn sterke kant :-) <P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.