Ga naar inhoud


Digitenne/KPN.TV HDTV proef


Gast Sioux

Aanbevolen berichten

Spectaculaire ontwikkelingen in het DVB-T domein waar nog deze zomer tijdens het WK voetbal proeven genomen zullen worden met HDTV over de infrastructuur van Digitenne/KPN.TV. De merknaam Digitenne zal overigens nog dit jaar verdwijnen maar dat terzijde.

 

Een aantal nog te benaderen abonnees kunnen in deze testperiode gratis gebruik maken van de dienst waarvoor wel een nieuwe settopbox benodigd is. De proef moet gezien worden als een belangrijke testfase voor de introductie van een broadcaster onafhankelijk 24/7 HD kanaal waarvoor Chellomedia met Film1 en Sport1 recent feitenlijk het veld moest ruimen. In principe wordt dit kanaal specifiek maar interoperabel ingezet voor sport en entertainment uitzendingen met HD registratie.

 

In de periode zal ook in de UK een vergelijkbare DVB-T test uitgevoerd worden over het netwerk van Freeview, de BBC dat de rechten voor het WK heeft zal dit evenement gebruiken om een test uit te voeren.

 

Bron: http://venturo.web-log.nl/log/5485549

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou jammer zijn als ze vrij gekomen ruimte gaan opvullen met 1 kanaal HD/TV dit is nou niet echt iets waar ik op zit te wachten.

Zou het veel meer op prijs stellen als KPN de ruimte invult door wat extra kanalen toe te voegen waar ik intresse in heb bv National of Extream sports enz.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik helemaal met je eens. Vooralsnog ontkend KPN deze plannen, maar waar rook is is vuur zeggen ze wel eens. Kan er wel iets bij voorstellen dat KPN meegaat in de hype van HDTV en voordat het WK begint willen ze dat waarschijnlijk via DVB-T gereed hebben. Dan kunnen ze daar nog wat nieuwe klanten mee scoren. Ik zie liever ook 3 andere zenders erbij. Het gros van de mensen heeft nog geen HD TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat dacht je ervan om de standaard om te zetten van MPEG2 naar MPEG4? Dan kunnen er heel wat zenders per frequentie bij!


Dat zou een optie zijn, alleen begreep ik dat ze dan alle tuners zouden moeten vervangen en dat gaan ze voorlopig denk ik niet doen. Wel wordt mij duidelijk dat KPN het DVB-T verhaal nog lang niet heeft opgegeven en dat we nu eigenlijk pas aan het begin hiervan staan. Digitenne zal eerst worden overgenomen en alles zal dan KPN gaan heten. Daarna gaan ze vast veranderingen aankondigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag komt er toch niets bij? Volgens mij gaan dan die 3 zenders de lucht uit, dan zal het weer een paar weken duren voordat er iets nieuws bij komt. Tenminste, dit denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "gat" dat NGC achter liet hadden ze toch behoorlijk snel opgevuld....

 

Zag trouwens dat Tele2 via Internet bijna hetzelfde zenderaanbod heeft... Alleen zit daar Cartoon Network, The Box, NGC en alle 3 de duitse publieke zenders in het pakket...

 

Zou slim zijn als ze de concurrentie aangaan en (een aantal) van deze zenders zouden toevoegen....

 

Cartoon Network zou wel helemaal een stunt zijn omdat die in een groot deel van Nederland niet eens op de kabel zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo veel met duitse zenders.. die vang ik al op de sat.

En met franse heb ik nog minder.

 

Van mijn mogen ze er nog wel een regio zender bij zetten. (rtv gelderland)

 

Of een goed stukkie muziek zender welke nou achter de decoder zit bij C+,

ik zeg ff een VH1 of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...