Ga naar inhoud

Instelschroef LNB

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waar is die instelschroef voor die boven de DRO (dat witte pilletje) in de LNB zit.<BR>Wie heeft hier verstand van?<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Deze instelschroef zal zeker wel afgelakt zijn, met deze instelschroef kun je de oscillator nog wat bij regelen.<BR><P>------------------<BR>Groeten, Belec

Geplaatst:

Kun je daar de ontvangst ook mee verbeteren?Ik ontvang de hoge frequenties van beide LO's niet meer zo goed. De lnb is uitelkaar geweest en sindsdien is de ontvangst verslechterd.<P>Groeten BULLET! <P>------------------<BR>

Geplaatst:

<BR>Hoi Bullet,<P>zou ik zeker niet doen.<BR>Blijf best van die schroef af !<BR>Om een LNB te wijzigen in Freq ( LO ) moet je ook kunnen beschikken over meetapparatuur.<BR>Ik ga je de uitleg besparen want hiervoor heb je wel wat ervaring nodig.<P>Je hebt bij je vraag geen uitleg gegeven over welke LNB het hier gaat. <BR>Het enige wat ik je kan aanraden is een LNB te kopen met nf 0,6 of 07dB, hierbij ervoor zorgen dat je een kwaliteits coax gebruikt.<BR>Deze kan je herkennen door te kern na te checken. PRobeer het maar eens uit.<P>Bij sommige kan je de kern volledig plooiën andere heel moeilijk. Dus neem die met een hardere kern. Deze laatste zal meestal wel een grotere m² zijn.<P>Als je deze aansluit zorg ervoor dat massa goed contact neemt!<P>Ik ben er zeker van dat dit stukken beter zal zijn dan voorheen.<P>rgds<BR>SatD<P>------------------<BR>Satdigital

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.