Ga naar inhoud

fedora core 4 en TFT scherm probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Halo,

Ik ben een beginneling linux gebruiker en zit met het volgende probleem.

Mijn pc scherm is vervangen door een TFT scherm, nu is het probleem als ik linux opstart dat mijn scherm zich niet kan aanpassen aan de frequentie. Bij windows kun je in de veilige modus gaan en de resolutie aanpassen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat bij fc4 kan instellen zonder dat te booten?

Met vriendelijke groet

Steven

Geplaatst:

De file: /etc/X11/xorg.conf verwijderen/renamen en dan de display config opniew draaien.

mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak

system-config-display

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Geplaatst:

Probeer toch maar eerst even te kijken of je via:

rode hoed-systeeminstellingen-beeldscherm -ff root wachtwoord intypen-of je daar de resolutie niet op een hogere waarde kan zetten bvb. 1024x768 (volgens grote scherm).

Geplaatst:

dat wil ik wel proberen maar het probleem zit hem daar dat ik niets op mijn scherm krijg. Ik kan dus niets zien.

en vanuit windows kan ik de fedora schijf niet benaderen om die config te wijzigen.

Als ik fedora opstart kan ik wel als ik op a dreuk de prompt krijgen, maar de commandos ken ik niet om het scherm te wijzigen.

Geplaatst:

Doe eens "ctrl alt -" gevolgt door "ctrl alt +" wat gebeurt er dan ?

Geplaatst:

Ok ga dit nu eens proberen. Ik laat dus fedora opstarten tot dat ie op het scherm weergeeft dat ie de resolutie niet kan weergeven?

Geplaatst:

Neen, dan zal dat waarschijnlijk niet helpen.

Je zal de werkwijze van Ronaldd moeten volgen.

Geplaatst:

Ik heb mijn wachtwoord ingegeven en ben erin geraakt zonder iets te zien. Heb de functie ctrl alt + of - kunnen gebruiken maar zonder resultaat, ik zie het scherm verspringen maar krijg continu de melding "video mode niet ondersteunt", heb + en - een aantal keer gebruikt.

Geplaatst:

Doe nu eens "Ctrl Alt F5"...zie je dan een knipperende cursor achter localhost login:

Geplaatst:

inderdaad daar zit ik nu in

dat is gelukt

Moet ik hier nu een commando ingeven?

Geplaatst:

Daar log je in als root met bijbehorend paswoord.

Als dat gelukt is doe je:

vi /etc/X11/xorg.conf

Eens je daarin bent controleer je welke resoluties gekend zijn onder SubSection "display"

Geplaatst:

Nee het lukt niet ik zal het op de gemakkelijke manier doen, ga hem opnieuw instaleren. Ik krijg telkens een foutmelding dqt ik foutieve key ingeef.

Toch vriendelijk bedankt voor de hulp jongens.

Steven

Geplaatst:

Dat kan niet...je vergeet waarschijnlijk de spatie achter vi, of je vergeet X11 in hoofdletters te typpen.

Geplaatst:

Probeer zeker nog eens als je ingelogt bent als root ...de werkwijze van Ronaldd ...dit is een correcte wijze om jouw probleem op te lossen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen