Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jongens ik heb net mn 42 inch plasma binnen GEWELDIG !!

Wat ik me af vroeg, als ik m op stand 4:3 zet voor mn dochtertje

heeft dit dan ook gevolgen op het gevreesde inbranden ?

ronald

Geplaatst:

Nee, alleen als er lang een stilstaand beeld op staat heb je kans dat de componenten in het beeld die helderder zijn dan hun omgeving (zoals zender logo's) inbranden

Geplaatst:

In 't lab hadden wij een mooie plasma van 3 mille... waar het RTL4 logo was ingebrand...

Als je TV altijd op 4:3 gebruikt wordt, zie je op den duur de 'balken' in beeld als je dan een keer breedbeeld kijkt.

Geplaatst:

onzin, als je 4:3 gebruikt gebruik je de pixels in de randen links en rechts niet. Ze kunnen dus ook niet inbranden dan. Hooguit zou na vele duizenden branduren deze "balken"een hogere lichtopbrengst kunnen hebben dan het 4:3 gedeelte.

Geplaatst:

Eerst even 200 uur met het contrast op half inspelen daarna geen probleem meer.

Plasma's van de vijfde generatie (die worden nu verkocht) hebben meestal pixelshifting (of whitestriping) zodat dat inbranden tot het verleden behoort.

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:
Citaat:
onzin, als je 4:3 gebruikt gebruik je de pixels in de randen links en rechts niet. Ze kunnen dus ook niet inbranden dan. Hooguit zou na vele duizenden branduren deze "balken"een hogere lichtopbrengst kunnen hebben dan het 4:3 gedeelte.

En dit is bij de Panasonics dus opgelost door links en rechts een grijze balk i.p.v. zwart weer te geven...

Gr. Paul.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen