Ga naar inhoud


Hulp op afstand door derden


gsm

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraagje.

Mijn buurman heeft een goed lopende zaak maar van pc´s weet hij totaal niets van.

Hij had een storing en vroeg mij om de pc schoon te maken en opnieuw te installeren.

Hij had dit probleem al eens een keer eerder gehad en dat is sinds hij hulp van een klant kreeg die "een kastje er bij plaatste en dan kon hij zo in zijn pc mee kijken als er problemen waren"

Ik zei hem dat dit niet goed was want hij kent die persoon amper en hij kan bij al zijn bedrijf gegevens komen.

Goed nu heb ik de pc geformardeert en opnieuw alles er op gezet maar kan geen apart kastje vinden.

Toen wees hij me het kastje aan en dat bleek de ISDN modem/router te zijn.

Kan je via de router ongevraagd binnen komen ?

Volgens mij heb je daar dan toch nog software bij nodig.

Als dat zo is hoe kan ik dat blokeren ?

Moden type weet ik nu even niet.

Wie kan me raad geven want anders loopt hij weer risico dat het fout gaat en hij wil niets meer met die persoon te maken hebben.

Het bleek namelijk ook nog eens toen ik de pc ging schoonmaken dat er niets meer op stond.

Is Zonealarm een goede optie om die er bij te zetten ?

Of iets anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een schone installatie staat dicht.

Schakel voor extra veiliheid de optie "hulp op afstand" uit en er kan ook niet meer om toegang gevraagd worden.

De modem/router heeft een ingebouwde firewall, controleer wel even of die niet is uitgeschakeld.

Als extra de firewall van XP SP2 inschakelen (staat standaard aan), die werkt in pricipe al behoorlijk goed en onzichtbaar voor de gebruiker.

Een losse firewall is meestal beter, maar moet wel goed worden ingesteld.

Veel firewall's, vooral Zonealarm (pro), vragen bij ieder nieuw programma of poging om binnen te komen of het toegestaan moet worden.

Juist mensen zonder verstand van computers klikken dan vaak maar op ja, omdat ze niet weten wat ze doen. Dat ondermijnt uiteraard de veiligheid.

Is zijn antivirusprogramma niet toevallig een compleet pakket (suite), dus inclusief een firewall?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanmiddag even naar hem toe om de modem gegevens op te halen want ik kan er niet inkomen want die bewuste persoon heeft alles meegenomen.

Moden/router geleverd en alle info meegenomen.

Kom hier nog op terug.

Bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...