dannyboy Geplaatst: 15 april 2006 Geplaatst: 15 april 2006 Hallo, Sinds kort heb ik een hele andere lettertype en waarschijnlijk ook lettergrootte op mn laptop. Als ik Mozilla opstart, ziet het er anders uit dan voorheen en zeker met bepaalde sites zie je dat het zeker qua lettertype behoorlijk veranderd is. Wie weet hoe dit komt? Zou het liggen aan de update van mozilla die ik onlangs heb geinstalleerd? Alvast bedankt en de groeten, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
grunnsat Geplaatst: 15 april 2006 Geplaatst: 15 april 2006 Als je werkelijk Mozilla gebruikt, kijk dan onder Edit > Preferences > Appearance > Fonts. Daar kun je default fonts instellen. Ik begrijp alleen niet hoe je onlangs een Mozilla update geïnstalleerd hebt. Van de originele Mozilla (onder de naam Mozilla) is al in geen tijden meer een update verschenen. Er zijn twee mogelijke opvolgers, Firefox (browser) & Thunderbird (mail) enerzijds, of SeaMonkey anderzijds als echte voortzetting van Mozilla.
dannyboy Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Geplaatst: 15 april 2006 ik heb nou staan versie 1.5.0.2, kreeg laatst de melding voor automatische update. Zie trouwens dat het om een beveiligingsupdate ging. Trouwens , ik zie niet waar jij edit-> etc.... ziet staan. Ik heb een nederlandse versie en onder bewerken zie ik dat nergens. Gegroet, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
grunnsat Geplaatst: 15 april 2006 Geplaatst: 15 april 2006 Citaat: ik heb nou staan versie 1.5.0.2 Dan gebruik je geen Mozilla maar Firefox. Beide komen van de Mozilla organisatie, maar het zijn verschillende producten. Ik gebruik zelf SeaMonkey, dus ik weet niet waar de font zaken geregeld zijn in Firefox. Ongetwijfeld is er wel een Firefox gebruiker zo vriendelijk om je dat te vertellen.
dannyboy Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Geplaatst: 15 april 2006 maar er is toch geen mozilla webbrowser? Dat is dan toch gewoon firefox (mozilla firefox)? Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
grunnsat Geplaatst: 15 april 2006 Geplaatst: 15 april 2006 Citaat: maar er is toch geen mozilla webbrowser? Jawel, er bestaat wel degelijk een Mozilla web browser, kijk maar eens hier . De Mozilla web browser, of beter internet suite, is een voortzetting van de Netscape internet suite. Netscape was vroeger DE browser, totdat ome Bill Gates III besloot om Windows standaard uit te rusten met Internet Exploder. Toen Netscape ook nog eens werd overgenomen door America On Line, dat vervolgens een heel nauw contract sloot met Micro$oft, was het Netscape tijdperk ten einde. De sources van Netscape zijn toen openbaar gemaakt, en de Mozilla organisatie is daar toen mee verder gegaan. Ik heb heel wat versies Mozilla gebruikt in de loop van de tijd, en ook op diverse types operating systemen (Mac, Unix, OpenVMS). Een paar van die versies Mozilla zijn ook weer als Netscape uitgebracht. Mozilla (c.q. Netscape) bestaat uit vijf onderdelen, de browser, een mail client, een news client, een chat programma, en een grafische HTML editor. Vandaar de term "Internet Suite". Ettelijke jaren geleden bedacht men bij de Mozilla organisatie dat dit geheel wat te groot werd, en te moeilijk te onderhouden was. Daarom werd besloten het geheel op te splitsen in diverse onderdelen, en FireFox is de browser geworden. Een aantal leden van de Mozilla organisatie waren het daar niet mee eens, en ze vonden tevens de kwaliteit van de Firefox sources niet goed genoeg. Ze hebben toen besloten het originele Mozilla project weer op te pakken, te voorzien van de nieuwe naam SeaMonkey, en het geheel uit te brengen. SeaMonkey 1.01 is zojuist verschenen, en je kunt hem hier vinden. Ik ben nooit overgestapt op FireFox omdat ik veel liever een geïntegreerde set internet programma's heb. De stelling dat het geheel te groot werd gaat ook al niet meer op, als je FireFox en Thunderbird tegelijk opstart, dan nemen die meer ruimte in beslag dan wanneer de de browser en de mail agent van SeaMonkey opstart. Overiges delen FireFox en SeaMonkey wel veel code, dus ze zijn wel nauw met elkaar verwant.
hsdm Geplaatst: 15 april 2006 Geplaatst: 15 april 2006 Kijk even Firefox onder "Extra" "Opties" - "Inhoud" - "Standaardlettertype" Hier kun je het standaardlettertype en grootte instellen. Hans
dannyboy Geplaatst: 15 april 2006 Auteur Geplaatst: 15 april 2006 Thx, maar wat is de standaard dan? Qua type en grootte? Grt, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
hsdm Geplaatst: 15 april 2006 Geplaatst: 15 april 2006 Standaard is het Times New Roman met een tekengrootte van 16 Maar maak gewoon je eigen keus. Ik heb b.v. het lettertype Calibri met een tekengrootte van 16 op een 17" monitor. Hans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen