Ga naar inhoud


benaming loaders cam,card


Gast

Aanbevolen berichten

hoi allemaal

 

Hoe noem je een apparaat dat een card[fun silver enz] programmeerd?

Ik lees ook hier dat je een cam,waar een card in plaatst ook kunt programmeren?Hoe noem je deze apparaat?Ik dacht dan een cam in de receiver vast zit en dat je dan geen andere cams in de betreffende receiver kunt plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@seekero,

 

 

Hoe noem je een apparaat dat een card[fun silver enz] programmeerd?

 

Antwoord > programmer, bijv. mastera 3 of 4.

 

Ik lees ook hier dat je een cam,waar een card in plaatst ook kunt programmeren?Hoe noem je deze apparaat?

 

Antwoord > Sommige cams kan je programmeren met de pcmcia slot van een laptop, andere met behulp van bijv. een cas2 of cas 3 interface

 

Ik dacht dan een cam in de receiver vast zit en dat je dan geen andere cams in de betreffende receiver kunt plaatsen?

 

Antwoord > Als je een ontvanger hebt met CI sloten kun je er div. andere cams in plaatsen.

 

Moet ik hierbij wel vermelden dat ik mij persoonlijk niet bezig hou met het programmeren van cam's en dat waarschijnlijk anderen je hier een uitgebreider antwoord op kunnen geven, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik dacht dan een cam in de receiver vast zit en dat je dan geen andere cams in de betreffende receiver kunt plaatsen?

Als een ontvanger c.i. sloten heeft en dit hebben de meeste ook dan kunnen daar een of 2 cam s in nu werken de cam s niet allemaal goed samen dus heeft vaak geen nut er meerdere in te doen

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zit een cam ingebouwd in een receiver en soms niet.

 

Je hebt FTA receivers waar niks in kan.

Dan, zoals een Canal Digitaal goedgekeurde, receivers met een ingebouwde cam waar je alleen een kaart in moet stoppen en alleen die codering aankunnen, naast FTA.

Dan zijn er CI, conditional access, receivers waar je wel een cam in kwijt kunt en soms meerdere.

Dan heb je nog combinaties, waar zowel CI cams in kunnen als waar al een cam in is ingebouwd.

 

Goede ontvangers kunnen meerdere cams tegelijk aan, zonder problemen!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Goede ontvangers kunnen meerdere cams tegelijk aan, zonder problemen
matrix en dragon s.w. werkt in geen enkele ontvanger samen aleen als de matrix embedded is

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wat is beter en sneller programmeren via cam of via card?

 

en wat is beste cam?

De beste cam is de T rex/dragon vind ik anderen zweren bij de x cam of de reborn .De cam proggen gaat sneller

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

--------------------------------------------------------------------------------

 

Goede ontvangers kunnen meerdere cams tegelijk aan, zonder problemen

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

hoeba,

 

welke ontvangers kunnen goed overweg met alle cams?

 

vr. groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Art DP2500 CI

Aston Xena 1700

Aston Xena 1800

Aston Xena 2000

AtSky @Sky box

Digian 3000 HDD

Digitalworld SCI 190

Dreambox DM5600

Dreambox DM5620

Dreambox DM7000

Echostar DSB2200

Echostar 3000IP

Echostar 3000VAIP

Echostar 3600VAIP

Echostar AD3000ip

Echostar AD3000ip viaccess

Echostar AD3600 ip Viaccess

Echostar D2600ip viaccess

Echostar DVR5000

Echostar DVR7000

Fenner DSR 2000 CI

Humax 5100

Humax 5300

Humax 5400

Humax 5400Z

Humax VACI 5300

Hyundai 830

ID digital CI-20E

Kaon KSC-570

Kathrein UDF 552 CIDD

LG LDR 440 CI

NextWave CX 5000

Nokia 210S

Nokia 9600S

Nokia 9650S

Nokia 9800S

Nokia 9902S

Nokia Mediamaster9600

Nokia Mediamaster9902s

Radix DT30 CI (solo en el puerto 2 del receptor)

Radix Epsilon 3CI

Samsung 801CISamsung 801CI

Samsung 9500 (series)

Samsung 9800

Strong SRT-4355

Tecatel M3 2 CI

TechniSat 9800

TechniSat DIGITY CI

TechniSat TechniBox CAM 1 Plus

Technomate TM5500+

TopField TF 4000 PVR

XSAT CD TV375Samsung 801CI

 

Voor de dragon

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahah hele waslijst

 

ik heb interesse in topfield vanaf 5000[5010,5500 enz]maar die staan er niet bij?dus die kunnen niet met alle cams overweg?

 

gegroet

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je dan voordat je een ontvanger koopt al weten elke cam erin zit?

Het programmeren van een cam hoe ga dat in zijn werk?de cam zit dan in de receiver?

 

vr groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je een ingebouwde cam niet aanpassen, dat is ook de reden dat je beter af bent met een ci slot waar een cam in kan. Dit kost meer dan een ingebouwde (+de losse cam) maar je kan er dan veel meer mee.

Programmeren is verschillend per cam, de dealer kan je alles laten zien wat je nodig hebt als je een cam gekozen hebt, het is aan te bevelen eerst je gekozen cam te zien werken in je ontvanger.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ingebouwde cam is soms wel te proggen d.m.v. compleet nieuwe firmware in een tuner te schuiven.

Een mooi voorbeeld daarvan is de oude Philips Seca dozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige ontvangers kan de embedded geupdate worden met fun kaart vaak kan je de keys aanpassen met de a.b.en idd nieuwe firmware meeste hebben toch een seriele stekkeringang acherop of op de printplaat binnenin

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...