Gast Geplaatst: 22 februari 2001 Geplaatst: 22 februari 2001 Wie kan mij helpen met het volgende probleem?<P>-Ik heb een tweede schotel geinstalleerd.<BR> met behulp van een switch 22khz op mijn philips DST 5816 maar het volgende is het geval ik heb eindelijk alle zenders erin geplaatst door ze afzonderlijk te installeren, dat is gelukt maar als ik de coax weer op de switch aansluit en in het menu goed instel dan kan ik alleen astra aan<BR>of als ik de LNB-1 & LNB-2 verwissel alleen de Hotbird dan geeft astra een rode punt of andersom.<BR>Wie kan mij hiermee helpen?
Gast Geplaatst: 22 februari 2001 Geplaatst: 22 februari 2001 Ooit was 22KHz switchtone bedoeld om een aansturing te zijn voor een externe switch. Al snel waren alle ontvangers van deze schakeling voorzien, toen fabrikanten (van LNBF's) daar handig gebruik van maakten door een omschakeling in het LNBF te laten plaatsvinden van de lage band (10,700-11,700) naar de hoge band (11,750-12,750)<BR>met de 22KHz. tone-pulse.<BR>Wat er dus nu gebeurt, aangezien de meeste digiale kanalen op de hoge band uitzenden (dus met 22KHz.) wordt automatisch naar die ingang geschakeld...!<BR>Met andere woorden: deze switch is niet meer te gebruiken met de huidige materialen.<P>Wat je nodig zou hebben is een DiSEqC-switch (specifiek: tone-burst, c.q. mini-DiSEqC) en bij voorkeur een van Philips zelf.<BR>Ik weet wel een adres voor je... <BR>...stuur even een privat message!<P>MvG, CK
Aanbevolen berichten