Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hello<BR>Ik vroeg me af wat nou het tijd verschil is in het zappen , als je bijvoorbeeld 2 lnb's heb op 1 schotel(dus alleen astra;hotbird) <BR>dan zelfde zapsnelheid.. <BR>of als je een diseqc motor gebruik..<BR>Het lijkt me als je zapt van astra naar hotbird met diseqc motor dat toch een seconde<BR>of 4 meer duurt?? is dit zo? confused.gif" border="0<P>enne nog 1 vraagje ..ik heb een twin alps lnb .. klopt het dat ie niet zo geschikt is voor b.v een stabmotor m.b.t. te hoge stroomverbruik ? (rotor ca 350ma + twin?)<BR>humax5400 + 30meter kabel.<BR>B.V.D.

één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!

Geplaatst:

Zappen van de ene naar de andere satelliet zal altijd meer tijd kosten omdat de motor tijd nodig heeft om te draaien naar de gekozen satelliet. Het voordeel van de motor is wel dat je tientallen satellieten kan ontvangen.<P>Als je de Twin-LNB en de motor direkt op de Humax aansluit dan zal het inderdaad niet werken (de Hum levert max. 500 mA). Als je er bijv. de Cruiser (max. 1A) tussen zet dan werkt het waarschijnlijk wel, maar das weer een stukkie duurder.

Geplaatst:

He thanks Wizzaerd voor ut antwoord.<BR>ja logisch eigenlijk he ..dat iets langer duurt met zap.. 'k hoop alleen niet dat ut irritant word. maarja voordeel van meerde sat's tegenover alleen 2 is toch wel duidelijk.. Stab motoretje aanschaffe dus<P>Maare jouw antwoord brengt toch weer een vraagje op.. zo'n cruiser is die er alleen voor dat je zwaardere rotor's/schotels erop kan zette?<BR>..maar dat heb toch wienig nut ik bedoel een<BR>diseqc en een 90cm schotel 16 sat's(hummie)<BR>is er dan zoveel meer interesant als die 16<BR>posities??<BR>of is die cruiser alleen voor schotels groter als een meter?<BR> tnx.

één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!

Geplaatst:

Met de cruiser kun je inderdaad ook actuators aansturen, maar ook een DiSEqC 1.2 motor en hij heeft een geheugen voor 49 posities. Hoe dit laatste werkt i.c.m. de 5400 weet ik niet.<P>Met die 16 pos. + 90 cm kun je inderdaad de belangrijkste sats ontvangen, zelf ben ik daar best tevreden mee, maar het ligt er aan hoe veeleisend je bent hè.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.