Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag willen weten hoe je een Xbox 360 op een hogere resolutie dan 480i (composiet uitgang) kan aansluiten zonder nu meteen een LCD HDready TV (720p) aan te hoeven schaffen voor buiten de huiskamer. Het is immers daar waar bij ons de Xbox het meeste gebruikt wordt (zolder, speelkamer, hobbykamer).

Een 480i signaal op composiet uitgang is me weinig. Nieuwe spellen als PGR3 zijn zo gemaakt dat je de tekst net niet goed genoeg kan lezen onder 480i.

Wil je echter beter zit je "standaard uit de doos" meteen vast aan het gebruik van de component uitgang en dito kabel. Maar die werkt alleen op een nieuwe TV met componenet ingang. Op oude breedbeelder kom je die nauwelijks tegen. Toch ?

Ik wil gewoon m'n bestaande breedbeelders (speelkamer) en computer LCD (hobby kamer) kunnen gebruiken. Op 575p (net als een progressive scan DVD speler) zou een prima compromis zijn. Dit zit echter niet in de "standaard uit de doos".

Ik heb al een VGA kabel geprobeerd maar dan werken sommige oude spellen niet meer :-( (dat zeggen dus niet hè) omdat er dan geen PAL-50 intern draait (Halo 1, SSX3). Werkt het wel (Halo 2, Forza) dan is onder LCD met 1280x1024 het beeld perfect. Zelfs 640x480 is prima.

Hierbij even NIET letten op de nadelen van een LCD computer scherm (contrast, snelhied, kleuren) t.o.v. een CRT. Daarom willen we ook een breedbeelder inzetten op 575p !

1) Ervaring met scart RGB op 360

Heeft iemand ervaring met de apart leverbare scart RGB kabel voor de 360 ? Blijft het signaal dan beperkt tot slechts 480i (zoals bij composiet) of komen toch ook de 480p en 575p vrij.

2) Max. bandbreedte scart RGB

Begrijp ik het goed dat scart RGB tot 575p kan gaan, en dat voor 720p de bandbreedte dan zo groot wordt en alleen component kabel het doet ?

Of laat ik me dat door de marketing boys wijsmaken ?

Alvast dank om mij een lichtje in deze duistere gang aan te rijken.

Geplaatst:

Inmiddels weet ik dat ook onder scart RGB de X360 maar 480i afgeeft. Je zult naar component moeten. Tis niet anders. En helaas dus een nieuw toestel. Want de bestaande CRT's in Europa hebben niet zo'n ingang. Zelf bij LCD's (HDready) is het oppassen geblazen. Sommige hebben een verloopkabeltje dat je dus over enige jaren kwijt bent :-),

Maar. Ik voel nog maar weinig voor een nieuwe LCD HDready.

Daarom de volgende vraag:

Weet iemand van jullie of ik een Philips breedbeeld van een paar jaren terug zelf van een component ingang 720p kan voorzien. Ik wed er een vaatje Perfectdraft op deze er (intern) inzit vanwege de markt USA en Azie.

Sommige oude toestellen met 480p maar de moderne met 720p.

Het is een kwestie van een paar draadjes naar buiten halen of een verloopkabeltje YPB -> scart maken). En wellicht iets met een hidden feature in het menu (ingang op YPbPr zetten) : Hopelijk te bereiken met combi van toetsen (net als DVD regio vrij schakelen) of anders via een firmware upgrade.

Kan iemand met toegang tot de Philips Service manuals dat eens opzoeken ? Please.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen