Ga naar inhoud


Dreamview - storing


Gast jsalien24

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

kan via dreamview kanalen doorkrijgen, maar er zitten constant ergerlijke storingen op, valt echt niet naar te kijken. Heb nochthans krachtige pc, heb geprobeerd deinterlacing aan te schakelen maar dat helpt niets.

 

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan wegwerken ???????????

 

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een DB 5620s en alle kabels, dus ook internet lopen via router.

pli diamond image

 

Als ik bvb film wil kijken krijg ik steeds iirtante storingen en blurrig beeld.

 

Moet ik proberen om eventueel ethernet rechtstreeks op pc aan te sluiten en niet via router ? Interlacing aan en uitschakelen in vlc haalt niet uit .

 

Graag jullie advies,

 

alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer het anders eens met bitcontrol dit heeft minder cpu/geheugen nodig dan vlc of webxtv

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens bitcontrol proberen maar das betalend en trial duurt maar twee weekejs... geen alternatieven mogelijk...

 

Heb al geprobeerd andere versies vlc te installeren maar help niets, heb echt last van storing en groene blokken balken door beeld.

 

Begrijp het niet...snelle internetvebinding, krachtige pc, en db 5620s met pli image...en alleen maar storing...

 

Graag jullie advies...

 

Regards.

JS

 

PS Moet ik bepaalde instelling veranderen in dreambox zelf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bitcontrol,zal het probleem ook niet oplossen,het ligt aan de dreambox 5620,helaas!

 

Getest met DM 500,(alps tuner)DM 7000 en DM7020,werkt probleemloos met bitscontrol!!Ook op de laptop 54Mbit,pentium 3 werkt uitstekend!!

 

Zelf de DM 500,met de kleine ab,heeft het zelfde probleem als de DM 5620!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een andere oorzaak mogelijk: de router. Ik heb gemerkt dat de communicatie tussen mijn PC en de dreambox wel vloeiend beeld geeft als het via een switch loopt, terwijl dezelfde apparatuur en bekabeling haperend beeld geeft via een internet-router.

 

Op zichzelf is dat niet zo heel vreemd, omdat die internet-router veel meer doet (firewall, NAT, etc) dan alleen pakketjes switchen terwijl een switch alleen maar pakketjes hoeft te switchen.

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...