Ga naar inhoud

Gregorian offset schotel ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,<P>Ik zit met het volgende probleem. Ik wil graag naar een groter schotel ( nu een bi-sat en 90cm draaibaar), maar kan, en wil niet veel groter dan 1.00 meter plaatsen. Hoewel dit natuurlijk grootgenoeg is voor de meeste satellieten overweeg ik de mogelijkheid van een gregorian offset schotel om toch het rendament van een grotere schotel te krijgen. De hele boel moet draaibaar worden. Heeft iemand hier ervaring mee ?<BR>Ik hoor graag van jullie.<P>Groeten, Janhendrik....

Geplaatst:

Gregorian is natuurlijk een hele beste.<BR>Een 90 cm heeft een gain van een normale 1.20 m schotel. De kruispoleresatie is hoger en de kijkhoek kleiner. Maar . . . de prijs he.<BR>Een draaibare 90 cm kost ronde de f 1200,--. frown.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

MacGuinness, en TeeBee, bedankt voor jullie reactie op mijn posting. Het lijkt erop dat ik toch voor een Gregorian ga. TeeBee, jouw aanbod klinkt aanlokkelijk. Je moet maar eens wat meer vertellen over die werkloze "Gre" van je. Ik zeg niet dat ik direkt toehap, maar heb wel intresse in de schotel. Wil je niet via het board de info kwijt, kan het altijd via e-mail. Ik hoor nog wel van je.<P>Sat-groetjes,Janhendrik....

Geplaatst:

Hallo een vraagje over de 90 cm uitvoering<BR>ik heb nu een 60 cm triax aan een muurbeugel<BR>en wil deze tzt vervangen door een 90 cm<BR>gregoriaan schotel draaibaar met een h to h jaeger ! is mijn vraag kan dit is er genoeg <BR>ruimte om te draaien !! heeft iemand hier ervaring mee ?? de beugel is een L vorm met een vierkante plaat die op de muur komt en de lengte is 33 centimeter !<BR>groetjes jelle hoi !

Geplaatst:

Oke, heb ik begrepen TeeBee. Als je de moed verzameld hebt om de 90 cm grego van je dak te halen, moet je dat maar even laten weten.Laat ook nog ff weten wat of je wil hebben voor de grego, kan ik alvast beginnen met sparen!!<P>Sat groetjes<P>Janhendrik....

Geplaatst:

ik heb geen idee dus daarom vraag ik het !<p>[ 12-06-2001: Message edited by: anakin ]

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een Deltastar Gregorian 90cm H2H.<BR>Deze zijn kant en klaar te koop bij de betere sat-shop. (kostte destijds 5jr geleden Fl 2000,-)<BR>Deze schotel is geplaatst op een standaard muurbeugel zonder problemen. <BR>Kan eventueel een foto'tje mailen indien er wordt getwijfelt aan het bestaan van een dergelijke schotel.<P>Gerrie

Geplaatst:

Dat is dan een redelijk antieke Gregorian.<BR>Ik heb ze ook wel eens gezien (1.20 mtr versie) waar een soort H2H moter op zat maar die worden al jaren niet meer gemaakt. Ook niet meer in de 90cm versie. In ieder geval niet door Delta Star.<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

Ik zal niet de website van de sat-winkel posten maar ik heb een website gevonden van een winkel die er nog een paar heeft liggen kompleet met motor etc.<P>Dit is de tekst op de site.<BR>GRUNDIG 90 cm GREGORIAANSE SCHOTEL<BR>met geïntegreerde Horizon tot Horizon motor en Wide-Band LNB <BR> ƒ 495,=<P>Ik weet niet of het zulke goede schotels zijn voor digitale ontvangst.... De motoren hebben nogal wat problemen dacht ik. Ook is het een klus om de lnb goed te krijgen.<P>Het is inderdaad wel zo dat je met een relatief kleine schotel de gain/versterking van een maat/stap groter heb.<P>Als iemand het web-adres van deze winkel wil hoor ik het wel.<P>PS Ik heb helemaal geen belang bij deze sat-zaak. Omdat iemand onlangs een motor voor een gregorian nodig had heb ik op het net gezocht naar een winkel die er nog een had en kwam ik deze zaak tegen. Ik heb ze toen gebeld en ze zeiden dat ze er nog vier stuks hadden. Ik weet niet of dat nog steeds zo is. Wel staan ze nog steeds vermeld op hun site bij de restpartijen.<P>Greetings.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.