creatox Geplaatst: 19 april 2006 Geplaatst: 19 april 2006 Beste allemaal, Graag zou ik mijn beamer (HDMI, 720p) aan willen sluiten op de PC om zodoende HDTV films te kunnen bekijken. Ik ben in het bezit van een NVidia 6800 LE videokaart met 1 x VGA en 1 x DVI uitgang. Op de VGA uitgang zit een gewone monitor. Het eerste stadium is voltooid. De beamer is aangesloten op een DVI-I uitgang m.b.v. een HDMI - DVI kabel. Maar nu komt het vervelende. Omdat er 2 monitoren (monitor en beamer) aangesloten zijn wil NForce dat ik: of het bureaublad uitbreid of kloon. Bij het klonen past deze de resolutie van de monitor / beamer aan zodat deze niet meer overeen komen. Bij het uitbreiden ben ik de helft van de tijd op zoek naar verdwenen vensters (die dan via de DVI worden weergegeven op de beamer, maar ik heb de beamer natuurlijk niet constant aan). Het ideaalbeeld: Lekker gewoon tekstverwerken / internetten via de monitor zonder bureaubladuitbreiding. Wanneer een film gestart word, deze op de beamer weergeven. Heeft iemand ervaring met de instellingen van NVidia Nforce? Weet iemand welke instellingen het beste toe te passen zijn? (linkjes zijn welkom)
Triax-88 Geplaatst: 19 april 2006 Geplaatst: 19 april 2006 Ik werk in dual boot XP-XP, het 2e besturingssysteem heb ik geconfigureerd voor de beamer waarbij ik m'n monitor als 2e beeldscherm gebruik. Zo kan ik bijvoorbeeld tijdens een F1 Grand Prix race de live rondetijden via internet op de monitor volgen. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Gast Geplaatst: 19 april 2006 Geplaatst: 19 april 2006 hallo creatox ik heb de zelfde videokaart en had zelfde probleem maar de oplossing is simpel jij start eerst jij beamer op en dan jij computer en daarna kies jij geen kloon maar dualview en dan kun jij ook verschillelde resolutie gebruiken groetjes twister
kapoentje Geplaatst: 19 april 2006 Geplaatst: 19 april 2006 Probeer eens of je wat met TV tool kan. http://tvtool.info/index_e.htm
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen