Ga naar inhoud

hh100 rotor met Humax 5400

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een maandje of 2 geleden een Humax 5400 gekocht met een 88 cm Triax schotel en universal LNB. Na wat gedraai en met behulp van het signal level / signal quality menu kreeg ik de boel prima aan de praat.<BR>Omdat men nou eenmaal nog meer wil smile.gif" border="0 heb ik een stab rotor hh100 gekocht en ben hiermee aan de slag gegaan. Ik realiseerde me wel dat het afstellen van dat ding geen makkie zou worden maar ik had me redelijk voorbereid en zodoende kwam ik tot de volgende setting:<P>38 graden elevatiehoek op de rotor<BR>22 op de triax<P>Na het aanzetten van de Humax ging het ding keurig draaien, en ben ik gaan proberen het ding op een Sirius kanaal te gaan afstellen. Uiteraard weer met behulp van de signal level / quality en hier kwam met probleem. Ik had overal signaal, en wat ik ook draaide er kwam geen of weinig verandering in het signaal. Zelfs toen ik de schotel helemaal omhoog draaide veranderde er niks, enig idee wat dit zou kunnen zijn? De bekabeling heb ik er al een keer afgewerkt.<P>Groetjes.<P>Marcel.

Geplaatst:

Case closed...<BR>welliswaar geeft de signaalmeter altijd signal strength maar nu ook quality....<BR>de rotor handleiding blijkt voor geen meter te kloppen. De motor op 55 graden en de triax op 26 en het spul werkt als een trein op meerdere satellieten.<P>Marcel.

Geplaatst:

Er blijken <B>2 versies</B> van de Stab HH100 in omloop te zijn die alleen verschillen in de graden aanduiding op de behuizing van de motor zelf. De ene versie moet je inderdaad op ± 38º instellen en de andere op ± 53º.<BR>Voor zover ik me kan herinneren moet je de laatste gebruiken als de gradenaanduiding op de motorbehuizing doorloopt tot 65º. Ik trapte zelf ook in dat geintje omdat ik op de boards gelezen had dat je hem af moest stellen op ± 38º totdat ik de gebruiksaanwijzing las.....(RTFM) roflmao.gif <BR>Waarschijnlijk zat bij jou de verkeerde gebruiksaanwijzing in de doos.........

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by marcel9:<BR><STRONG>Na het aanzetten van de Humax ging het ding keurig draaien, en ben ik gaan proberen het ding op een Sirius kanaal te gaan afstellen. Uiteraard weer met behulp van de signal level / quality en hier kwam met probleem. Ik had overal signaal, en wat ik ook draaide er kwam geen of weinig verandering in het signaal. Zelfs toen ik de schotel helemaal omhoog draaide veranderde er niks, enig idee wat dit zou kunnen zijn? De bekabeling heb ik er al een keer afgewerkt.<P>Groetjes.<P>Marcel.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Misschien een kleine opmerking, als je de signalmeter verkeerd om aansluit, dus de kabel die van de receiver komt in de LNB uitgang van de signalmeter en de kabel die normaal naar de LNB gaat op de REC aansluit. <P>Dan klopt de meter ook voor geen meter...<P>Dit is mij eens overkomen, na een uurtje kwam ik per pas achter dat ik de boel verkeerd om had aangesloten.. rolleyes.gif" border="0

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.