Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

volgens de documentatie van de hh100 moter<BR>met een berekening van, <BR>positie ten<BR>opzichte van de satelite in dit geval sirus<BR>kom ik op het volgende<BR>instalatie in Amsterdam<BR> longitude +5 east<BR> reference satellite sirius 5 east<BR>5-5=0 dus de sirus zit dus precies op het zuiden.<BR>van uit mijn woonplaats.<BR>klopt dit of moet ik mijn HH100 moter precies op 5E graden zetten<P>greetz henke

Geplaatst:

5°Oost is pal zuid en het hoogste punt voor jouw aan de clarkbelt. Handig om te weten bij de elevaties van je rotor.<P>Haal kun je de gevolgtrekkingen uithalen<BR>voor je rotor want ik kan dat ding verder niet. wink.gif" border="0

Geplaatst:

Mijn vraag is dan moet ik dan de rotormoter hh100 op<BR>5 graden east zetten of op 0.

Geplaatst:

Hij Moet op nul staan voor Sirius,<BR>Dan met de hand de schotel uitrichten en vastzetten (paal 110% waterpas)<BR>Dan in het satelitte settings menu disecqc command mode even op installer en bij motor control een reset geven. Je zult zien dat je de meeste statellieten al meteen vindt.

Geplaatst:

Hi parkeren,<P>Het verhaal klopt bijna; de aardas wijkt 11° af van de magnetische as. Amsterdam ligt op 4.47 ° de Sirius op 4.8 graden ; de afwijking die je dus creert is 1.73° maar ja een kniesoor die hier op let.<BR>Je dient hem dus nog enigzins af te stellen <P><BR>Suc6<P>Allcamjan

Geplaatst:

hi allcamjan<P>mijn rotor 1.7 graden oost zetten en mijn<BR>schotel precies op de sirus richten.<BR>begrijp ik uit jou verhaal.

Geplaatst:

Wizzaerd;<P>Ik blijf eigenwijs; maar je hebt gelijk wat de sirius betreft deze staat op 4.8 ° oost; van de "aardse" as, dus als je een kompas gebruikt (magnetische zuiden) klopt mijn verhaal.<P>(uit; Satelliet-tv-handboek; Electuur)<P><BR>Overgens Amsterdam:<P>Breedte: 52 19 00 N<BR>Lengte: 4 47 00 O<P>Poolcoordin: 52.94<P>PS de methode om op de sirius uit te richten heb ikzelf ook uitgevoerd, want de afwijking is minimaal ( maar toch dient deze nog enigzins gecorrigeerd te worden)<P><BR>Groetjes<P>Allcamjan

Geplaatst:

Correctie!<P>Amsterdam (centrum) ligt op 4.9 oost. Dus sirius op 4.8 is perfect om op uit te richten (0.1 gr afwijking is te verwaarlozen). Nul-positie motor moet sirius zijn.<P>De draaias moet dan op 53 gr. staan en de declinatie op 6.8 gr.<P>Suc6

Geplaatst:

Een hele interresante discussie. Veel van geleerd.<BR>Ik heb echter een Jaeger 99 motor met een Triax 88. <BR>Geldt voor mij de zelfde elevatie en deinclatie? confused.gif" border="0wink.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Of dat je nu een DisEqC-motor of die jaeger gebruikt, de afstellingen zijn hetzelfde. Bepalend voor de afstellingen is je positie op de aardbol ten opzichte van de geo-stationaire baan. (in het links-forum staan handige hulpmiddelen)<P>De afstellingen kun je het beste controleren met een graden-meter omdat de graden-indicaties op motor/schotel meestal niet nauwkeurig genoeg zijn.

Geplaatst:

Hallo MacGuinness <P>Zoek even in dit forum naar een recente posting van mij over dit onderwerp.<BR>Hierin beschrijf ik stap voor stap de methode om de Triax in combinatie met de Jaeger 99 exacte uit te richten. Ik heb precies dezelfde set dus dat komt mooi uit.<BR>Ik heb storingsvrij beeld van 42 Oost tot 32 West.<P>Succes<P>Ron

Geplaatst:

Pong38<P>Het laatste stukje van dat verhaal had ik nog niet gelezen. Dank!<BR>Mijn Probleem is dat mijn (nieuwe) Traix 88 geen graden verdeling heeft.<BR>Moet je de Jaeger eerst volkomen haaks t.o.v. de paal zetten?<P>Dan heb ik nog een probleem mijn motor wil op mijn AD3000Ip niet (meer) draaien.<BR>Na een factory reset moet je weer de East en West limit instellen. Maar hij geeft alleen maar "Motor Error" aan. De bedrading zit goed, maar als ik de sensor doormeet krijg ik 0 Ohm (sluiting).<P>Kweet het niet meer! confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Ik ga er vanuit de je de bedrading achterop de 3000 gecheckt hebt.<BR>Zeer waarschijnlijk is het reed-contactje kapot. En erg vaak voorkomend probleem bij de Jaeger's (nog niet bij mij pff)<BR>Nou schijnt dat niet zo'n heel moeilijk klusje te zijn en daarnaast nog zeer goedkoop ook.<BR>Hmm is zou je adviseren een zoektocht te beginnen op de diverse forums (of is het fori -> catalogus=catalogi smile.gif" border="0 ) naar dit onderwerp.<BR>Ik zal morgenavond even achterop de Triax 88 kijken hoever de bevestiging van de schotel in centimeters van de max hoek afzit.<BR>Dat moet gaan werken.<P>En wat betreft dat haakse verhaal... Ik heb de schotel als uitgangspunt genomen en de Jaeger aan de achterkant zolang lopen kantelen dat ik weer signaal had. Of bedoel je misschien iets anders.<P>Je hoort van me :-)<P>Ron<p>[ 21-06-2001: Bericht aangepast door: Pong38 ]

Geplaatst:

Omdat ik geen graden verdeling op mijn schotel heb, dacht ik het andersom te kunnen doen.<BR>Als jij zou willen kijken hoever de motor op 0 graden achterover leunt, en ik stel DAT in, dan kan er vandaar uit de schotel helling worden ingesteld.<BR>Of zijn mijn gedachten op een verkeerd spoor.<BR>Als het reed contact defect is kan je dan toch nog op een of andere manier je rotor draaien om hem op het 0 punt te krijgen?<P>-- Wat een hobby hè! tongue.gif" border="0laugh.gif" border="0tongue.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.