Ga naar inhoud

Lnb aan een draadje!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met een 80cm offset op Astra zijn de mogelijkheden nogal beperkt voor een hobbyist, maar dat zou je niet zijn als je de<BR>mogelijkheden niet weet uit te buiten. Je hoeft niet altijd vol in de buidel te gaan voor het onderste uit de kan. <P>Nu staat mijn dish vlakbij op het balcon<BR>en je zou aan één Lnb genoeg kunnen hebben voor meerdere sats wanneer je die Lnb op een rail beweegbaar zou maken.<P>Dus gedaan met een Alps en een 80cm offset dish. Je kent dat wel, stukkie gordijnrail 30cm lang, een draad met wat catrollen en met een contragewicht om de zaak terug te trekken wanneer je het lijntje viert. <P>Beeld van 5°w tot 19`2°o zonder dat de dish van positie verandert. Een grote hefboom verstopt onder mijn bureau houdt de Lnb in positie. Werkt alleen bij voldoende grote<BR>offset schotels en je moet zicht hebben op de<BR>ontvangst als je de Lnb van sat naar sat trekt. Alles valt of staat met je eigen handigheid en bij mij is er weinig van te zien en het werkt uitstekend.<P>Hierdoor gesterkt durf ik het aan om zoiets te maken op het dak voor 37°oost en meer met een 60cm offset in een verdekte opstelling.<BR>Hoe dat gaat aflopen laat ik hier nog wel weten. smile.gif" border="0

Geplaatst:

Nou jongens houdt de feeds maar in de gaten,<BR>dat wordt actie........ smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.