Gast Geplaatst: 2 september 2000 Geplaatst: 2 september 2000 Hoi<P>weet iemand wat het verschil is tussen de eprom's 24c16 en 24lc16<BR>"De" files krijgt ik namelijk niet in de 24lc16 geprogrameerd. Ik kan de 24lc16 wel vullen met een zelf gebrouwe dummyfile met alleen wat getallen.<P>Ik dacht eigenlijk dat de 24c en 24lc bijna hetzelfde waren. Kan je de 24lc ook gebruiken voor een piccardje/ wat is het verschil met de LC serie. <BR>Ik gebruikt een JDM programmer en de software<BR>piccard - 24c13 - pip02 - icprog enz.<BR>de programmer programeerd andere chips wel goed<P>in ieder geval bedankt<BR>mr_abba<P>------------------<BR>mr_abba
Gast Geplaatst: 2 september 2000 Geplaatst: 2 september 2000 Hallo mr_abba,<P>Die dingen horen inderdaad hetzelfde te zijn, echter dat is niet zo. <P>De LC-variant is de Low Power broertje van de C en zou minder stroom moeten trekken.<BR>De LC krijg je inderdaad niet met de JDM en IC-prog geprogt. Ik heb zelf een dagje in vastgebeten zonder resultaat (de electronica-boer had geen 24C16's meer en zei dat ze hetzelfde waren.)Die dingen waren tevens 2 keer zo duur, vandaar de bovengenoemde dagje.<P>Dus hou het bij de 24C16, want deze doet het zeker met de JDM. <P>Gooi ze niet weg (was je niet van plan), want met een andere programmer doen ze het waarschijnlijk gewoon.<P>Groet Mard.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 2 september 2000 Geplaatst: 2 september 2000 Dit heb ik gevonden op de site van de fabrikant van deze IC`s:<BR>24LC16B Literature Number: DS20070l Status <BR>Download Options: First Page · Brief N/A · Datasheet In Production <BR> <BR>Operat.<BR>Voltage E/W<BR>Cycles Density<BR>(Organ.) Write<BR>Speed Max. Clock <BR>2.5V to 5.5V 1M 16K bits (x8) 10 ms 400 kHz <BR> <BR> Other Features: <BR> Hardware write protect. Schmitt trigger inputs. 400 kHz operation is @ 5.0V+/- 10% and commercial grade. <BR> Packages: <BR> 8 SOIC 150mil(SN), 8 PDIP(P), 8 14 TSSOP(ST) <P><BR> 24C16B Literature Number: DS21081f Status <BR>Download Options: First Page · Brief N/A · Datasheet In Production <BR> <BR>Operat.<BR>Voltage E/W<BR>Cycles Density<BR>(Organ.) Write<BR>Speed Max. Clock <BR>4.5V to 5.5V 1M 16K bits (x8) 10 ms 100 kHz <BR> <BR> Other Features: <BR> The 24C08B and 24C16B versions are for 5.0V only applications which require extended temperature (-40C to +125C). I²C compatible. <BR> Packages: <BR> 8 SOIC 150mil(SN), 8 PDIP(P) <P>Meer gegevens zijn in.pdf formaat te vinden op <A HREF="http://www.microchip.com/10/Lit/Memory/IC/16to32/index.htm" TARGET=_blank>http://www.microchip.com/10/Lit/Memory/IC/16to32/index.htm</A> <P>Hopelijk kun je daar iets mee.<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 2 september 2000 Geplaatst: 2 september 2000 Hoi<BR>ik maak ook gebruik van de 24LC16<BR>en het lukte bij mij ook niet<BR>in het begin met de JDM programmer<BR>Maar je moet er voor zorgen dat pin 7<BR>van het IC uitgesloten blijft<BR>dat kan je doen dmv een extra voetje<BR>op het voetje van je JDM programmer te<BR>plaatsen en pin 7 van dat voetje ombuigd<BR>of er uit trekken<BR>grtz<BR>Sakamoto<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 3 september 2000 Geplaatst: 3 september 2000 HOi<P>Cartim bedankt voor je hulp: er staat echter <BR>Datasheet: "In Production"<P>geeft nie: bij microchip hebben ze hem al wel.<BR>toch bedankt voor de moeite.<P>Dat van pootje 7 werkt bij mij niet helaas.<P>Ik zal een ander programmertje bouwen (in de HG van elektuur van dit jaar stond er eentje: heeft iemand hiermee ervaring?<BR>programmeert phoenix de lc versie trouwens wel?<P>doei<BR>mr_abba<P><P>------------------<BR>mr_abba
Gast Geplaatst: 4 september 2000 Geplaatst: 4 september 2000 Bedankt Sakamoto,<P>De truuk met pin 7 werkt bij mij wel, proggen gaat in één keer perfect (ik had alleen geen beeld met de oktober files van Zoxx en een andere file heb ik niet kunnen proberen (PC was al uit en het was laat), maar dat probeer ik volgende keer weer).<BR> <BR>Al met al was het niet zonde van mijn dagje, ik dacht dat het meer aan de software lag.<P>Groeten,<BR>Mard<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 september 2000 Geplaatst: 4 september 2000 ik programeer al maanden (mischien jaren) de 24lc16b met een ludipipo programmer en met pip02.ik leg wel het cache van het geheugen af omdat anders de pc ietsjes te snel is.ik programeer ze trouwens ook met mijn phoenix en winphoenix.welkeen zit er trouwens in de goldkaarts?<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://www.geocities.com/digital_sat_2000
rene Geplaatst: 4 september 2000 Geplaatst: 4 september 2000 ik gebruik een 2416 un die levert geen problemen op <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 5 september 2000 Geplaatst: 5 september 2000 hoi bij mij werkt de 24lc16b /P099<BR>van het merk microchip perfect in combinatie met een jdm heb alleen pen 7 met pen 4 door verbonden en de printbaan van pen 7 doorgekrast<BR>sommige andere 24c16 werken ook niet<BR>ik denk dat het met de prog spanning te maken heeft heeft iemand deze al eens aangepast naar 5v zag een schema staan op <A HREF="http://www.h2deetoo.demon.nl/mwsupport.htm" TARGET=_blank>http://www.h2deetoo.demon.nl/mwsupport.htm</A> <BR>gaarne een reactie van iemand die weet of dit werkt<P><BR>groeten Fred<P><BR>
Gast Geplaatst: 5 september 2000 Geplaatst: 5 september 2000 HOi<P>Wat digitalsat voorstelt (cache uit) zou volgens mij ook weleens kunnen helpen.<BR>Onder pic24c12 en pic 24c13 komen er, zeer onregelmatige errors, dus niet op een vaste tijd tijdens het programmeren. Ik dacht zelf dat het aan een onregelmatig timing in de software lag, de cache zou echter alles te snel of onregelmatig kunnen maken.<P>alleen hoe zet je de cache uit?<BR>heb je daar een proggie voor?<BR>wil je dat mailen? <P>doei<BR>mr_abba<P>------------------<BR>mr_abba
Gast Geplaatst: 6 september 2000 Geplaatst: 6 september 2000 Je kan je cache in je bios van je moederbord uitzetten je komt er meestal in door del toets in te drukken bij opstarten<BR>groeten robin<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 september 2000 Geplaatst: 8 september 2000 Hallo allemaal,<P>Ik heb ook zo zitten kl**** voor het werkte met die LC. Maar met een Phoenix en een Lupido gaat het nu wel goed.<P>O,ja die JDM kreeg ik het niet voor elkaar.<P>Bbrrrr Iceman<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 september 2000 Geplaatst: 8 september 2000 Ik heb op mijn werk nog even geexperimenteerd<BR>met ander geheugens.<BR>Bij de 24W16, X24c16 en ook de 24LC16 lukt het programmeren met pin 7 los.<P>Hopelijk hebben jullie er iets aan.<P>Groetjes cartim<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 11 september 2000 Geplaatst: 11 september 2000 Hoi<P>even over die modificatie<P>het gaat over pen 4 en pen 7 .<BR>bedoel je hier de pennen mee als je ze vanaf de eprom telt. <P>doei<BR>mr_abba<P>------------------<BR>mr_abba
Gast Geplaatst: 13 september 2000 Geplaatst: 13 september 2000 Hallo Allemaal,<P>Als techneut hou ik niet zo van dit soort Hans Kazan gedoe dus heb ik de specificaties van de beide IC's opgezocht en alles op de JDM nagemeten. In principe zijn de IC's identiek, het verschil zit em in de benodigde spanning de 'C' werkt op een spanning van 4,5V-5,5V, de 'LC' werkt al vanaf een spanning van 2,5V-5,5V. Nu de pinnen, pin4 is de aarde VSS, pin8 is VCC (op de JDM staat bij mij 5,2V dus hier ligt het niet aan). Pin7 is een zogenaamde Write Protect (als hier meer dan 1 Volt staat, is de IC Write Protect volgens de specificatie.<P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten