Ga naar inhoud

24c16 versus 24lc16

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

...Op pin 7 van mijn JDM staat 0,6V. Dus op de een of ander manier is de LC hier gevoeliger voor (nog steeds Hans Kazan). Maar mij is nu duidelijk de truuk met pin 4 en 7. pin 4 = 0V, het doorverbinden van deze met pin 7 (en het wegkrassen van de baantje naar pin7) maakt pin 7 ook echt 0V dus geen Write Protect(truuk van Fred). De truuk van Sakomoto moet ook werken, Pin 7 buiten de IC-voet houden betekent dat ie dus echt 0V krijgt en dan moet ie het ook doen.<P>Tja Microchip moet volgens mij dus de specificatie voor de LC in hun documenten aanpassen, want op pin7 mag dus absoluut geen spanning staan.<P>Voor Mr. Abba, de IC ziet er zo uit;<P>8 7 6 5<BR>><BR>1 2 3 4<P><BR>Groet,<BR>Mard<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hoi, <P>Ik heb pin 7 van de 24lc16 buitengesloten:<BR>Ik snap ook nog niet hoe het kan maar het werkt. <BR>Volgens de datasheet is alles vreemdgenoeg hetzelfde volgens mij.<BR>Mard: bedankt voor je duidelijke uitleg.<P>Hoe je een ic aftelt wist ik gelukkig wel,<BR>ik dat alleen dat men over de subd 9 polig praatte en dan is de pin7 de gnd. Een beetje slecht gestelde vraag misschien: <BR>anyway: de lc-versie is nu wel geprogrammeerd.<P>bedankt allemaal<BR>mr-abba<P>------------------<BR>mr_abba

Geplaatst:

Ik heb nog wat na gezocht in wat specs van een paar fabrikanten (O.A. ATMEL)<BR>deze zegt in principe dat pen 7 eem Write Protect is.<BR>Door deze aan massa, lees pen 4, werkt het ic normaal. Leg je pen 7 aan de voedingspanning vanaf ongeveer 2.5Volt, dan treedt de protection in. Bij de 24LC16 betekend dit dat alleen de bovenste geheugenbabk(8kbytes)gebruikt wordt.<P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.