Ga naar inhoud

Wie heeft er ervaring met een Visiosat schotel?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe allemaal,<P>wie kan me zijn ervaring vertellen over een Visiosat schotel met dubbele lnb.<BR>Ik heb nu 2 schotels in de tuin staan, met een gericht op de Astra en een op de Hotbird.<BR>Maar om te voorkomen dat de buren gaan klagen of te nieuwsgierig worden.<BR>Ben ik van plan een andere schotel te plaatsen, met twee lnb's.<BR>Als ik nu men signaal sterkte van de Astra en de Hotbird bekijk, zit ik aan de 80 en 90%.<BR>Blijft dat met een schotel met dubbele lnb ook zo, of is het signaal veel minder?<BR>En dan het afstellen, van de lnb's of de schotel is dat ook een lastig pakket?<P>Zo, nu genoeg gevraagd.<P> confused.gif" border="0smile.gif" border="0

Geplaatst:

Ik heb ook een schotel met een monoblock voor Astra en Hotbird. Ontvangst is prima, je hebt alleen een 85 cm schotel nodig om dezelfde ontvangst te krijgen als normaal op een 60cm schotel voor 1 sat. wink.gif" border="0

Geplaatst:

@hobbybob<BR>De BiSat schotel zou hetzelfde rendement moeten hebben als 2x 80cm. Lees de specs maar eens. smile.gif" border="0

Geplaatst:

@Hobbybob<P>De Bisat is een goede schotel en laat zich lekker makkelijk afstellen. Ik gebruik naast De Bisat ook nog een draaibare schotel van 88 cm en als ik de signale vergelijk op mijn echostar ad3000 scheelt dat weinig in de sterkte. <BR>ALs je het geld voor de BIsat hebt zou ik het doen, anders zou je inderdaad, zoals Bigfoot1972 al zegt, kunnen overwegen een schotel van min. 85 cm nemen met duo-feed. Dit geeft ook een goed resultaat, en is wat goedkoper in aanschaf. ( we blijven wel hollands hé !! )<P>Veel succes<P>Janhendrik....

Geplaatst:

@Janhendrik<P>Hoe heb je dat precies aangesloten? Ik overweeg om naast de schotel met monoblock voor HB+Astra ook een draaibare schotel te installeren. Hoe heb je dat zitten, ook met 12V switch en Disecq??

Geplaatst:

Boyz,<P>heb hier een visio donkergrijs staan met 2 ALPS'en erin signaalsterkte is vergelijkbaar als met 2 st. 85 cm triax mits goed afgeregeld. plus bijkomend voordeel is dat de visio kleiner van formaat is terwijl de materialen kwaliteit werkelijk perfect is polyester met kwaliteits aluminium onderdelen.<BR>voor een draaibaar setje zou je kunnen kiezen voor disecq tbv. Astra-HB en met een 12 volt relaisje overschakelen naar draaibaar.(diseqc motor of satscan).<BR>het is wat aan de prijzige kant maar alles heeft zo z'n keerzijde en iedere hobbie kost geld dus waarom niet. wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi Bigfoot1972,<P>Ik weet natuurlijk niet met wat voor ontvanger jij werkt, maar ik heb hier een echostar AD3000 staan. Daar geldt onderstaand verhaal dan maar voor.<BR>De Bisat en de draaibare schotel staan op een disecq 4/1. De Bisat staat op poort 1 en 2. (twee lnb's) De draaibare schotel staat op poort 3 van de disecq. Poort 4 blijft (nog) buiten gebruik. De ontvanger weet welke poort bij welke satelliet(Astra 1 en HB 2, en de rest op 3, maar dit moet je de ontvanger wel vertellen) hoort. <BR>In mijn opstelling komt dus geen switch voor. Ik draai met een Jeager SG-107 dus zonder disecq sturing.<P>Deze opstelling is wel een "luxe" opstelling en (alleen?) leuk als je veel wilt zappen tussen diverse satellieten, en vaak op de HB en Astra terug komt. Het verkort je schakeltijd enigsinds. Je kan best volstaan met 1 draaibare schotel, dat werkt ook prima. <P>Succes,<P>Janhendrik....

Geplaatst:

@Janhendrik:<P>Wat is de schakeltijd tussen HB en Astra met een motor ongeveer? En gaat zo'n motor lang mee, meestal begeven bewegende onderdelen het vrij snel dacht ik.

Geplaatst:

Nu maar even onder een andere naam, ik kon er niet meer op komen via Hobbybob.<P>Mede satters bedankt voor de vele informatie.<P>Groetjes Hobbybob smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Geplaatst:

@Bigfoot1972<P>De schakeltijd (= de draaitijd van de motor) is kort, zal niet veel langer zijn dan ongeveer een a twee seconden. Met de diseqc is de schakeltijd natuurlijk "tijdsloos", en is het wachten op beeld afhankelijk van de zapsnelheid van je ontvanger.<P>Ik heb geen idee hoelang een motor meegaat. Per dag (meestal s'nachts voor mij) slinger ik zeker mijn schotel twee a drie keer langs de Clark belt op zoek naar feeds. Dat doe ik nu z'n drie maanden, en het werkt nog steeds. Ik heb wel nadat ik mijn schotel had afgesteld alles in de blanke tectyl gespoten en de draad doorvoer afgekit. Vocht en vuil zijn vaak de boosdoeners van storingen. Ook als je de motor te zwaarbelast (diameter van de schotel te groot) zal dat niet in je voordeel werken. Je moet hier op het board maar eens op zoek gaan naar het verhaal van wat windkracht kan doen op je schotel. Lees ook dat verhaal van Milko Kliemert in de satellite no 14. ( ik ken deze persoon erg goed!). Laat je echter niet afschrikken door deze verhalen. Het gaat vaker goed dan fout.<P>Veel succes.<P>Janhendrik....

Geplaatst:

Ik heb ook een visiosat,let op wat voor lnb je neemt zit toch een groot verschil in.

Geplaatst:

Ik heb hier een Triax 85 cm met een Twin LNB en een Single LNB ( twin voor ASTRA & single voor Hotbird )<BR>Daartussen een switch en het werkt prima op mijn Nokia 9800.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heb de Visosat gekocht, zodra ik verhuisd ben zal ik hem tegen de muur bevestigen en uit proberen.<BR>Dus deze tropic kan,mag van mij uit gesloten worden.<BR> <P> tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0<p>[ 28-07-2001: Message edited by: Hobbybob ]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.