Ga naar inhoud

twee Schotel op 1 ontvager

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om twee schotels op 1ontvanger te<BR>installeren.<BR>ik heb 1schotel gericht op de astra en 1op eutel 2,<BR>heb zaterdag een splitter in de winkel gekocht en in de winkel zij men dat<BR>dit kon,heb alles geinstaleerd op astra heb ik alle zenders maar op de eutel<BR>2 heb ik geen signaal op de lnb heb wel een goed signaal ,als ik inde<BR>ontvanger,een phillips staat mijn lnb opastra 1G .<BR>wie kan mij vertellen wat ik moet doen om deze satellieten op een ontvanger<BR>te krijgen.<BR>teus .<BR>teus@hetnet.nl

Geplaatst:

je hebt geen splitter nodig maar een diseqc schakelaar.<P>sluit eerst de satelliet 1 (waar de meeste te ontvangen kanalen zitten) aan op poort 1 van de diseqc schakelaar en kies schotel 1 in de philips tuner.<P>vervolgens de kanalen laten binnen rollen.<BR>Haal alle onzinnige kanalen weg zodat er ruimte is voor de kanalen van de andere satelliet en save deze situtaie door even op de stand by van de ab te drukken.<P>vervolgens verwijder je de satelliet 1 van poort 1 en verbindt de andere satelliet op poort 2 van de diseqc switch , voeg deze kanalen toe. Als dit ook gebeurd is dan apperaat op stand by en satelliet 1 weer verbinden.<BR>Moet werken <BR>succes<p>[ 24-07-2001: Message edited by: georges ]

Geplaatst:

Het Topic wordt verplaatst naar Hardware Problemen omdat het hier totaal verkeerd geplaatst is.

Geplaatst:

Hoi,<P>op sommige ontvangers werkt de diseqc niet.<BR>Ik heb zelf een manuele schakelaar geinstalleerd. Deze is gekoppeld aan 1 van de pennetjes van de scart, zodat ik via de afstandbediening van de receiver kan bepalen welke LNB gekozen moet worden.<P>M.v.g.<P>Peter

Geplaatst:

@daisy15<BR>Wat je nodig hebt voor 2 schotels op 1 tuner is een switch voor 0/12 volt. (tenzij je diseqc hebt , want dan moet je die gebruiken) Een switch werk op de 12 volts aansluiting van je tuner.In het menu van je tuner kan je aangeven dat b.v. astra 12 volt en hotbird 0 volt ( switch on/off) Hiermee schakel je perfect van de ene schotel naar de ander. Aan een splitter heb je in dit geval niets.<P>suc6 ermee

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.