Ga naar inhoud

na een tijdje blokkerig beeld...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort last van nu en dan blokkerig beeld tot stilstaand beeld en haperingen.<BR>Het is me eerder opgevallen dat dit in de namiddag start en naar de avond opgelost is, maar nu heb ik het regelmatig.<BR>Het meest komt dit voor op Fashion TV, daar is het echt verschrikkelijk.<BR>Als ik een tijdje afgestemd sta op een C+zender, komt dit ook voor. Plots staat het beeld stil en wil na enkele seconden wel verder, maar dan heb ik de hele tijd blokvorming en haperingen.<P>Als ik dan even zap is het weer ok, na enkele minuten weer van hetzelfde.<BR>Ik heb de schotel goed uitgericht en zelfs als het windstil is komt dit nog voor.<P>Zou dit iets te maken hebben met de LNB?<BR>Zou die defect zijn ?<BR>Het is wel een goedkope, uit een setje van Metronic.<BR>Mijn ontvanger is een Philips 5816.<P>Kan iemand mij helpen ?<P> confused.gif" border="0

Geplaatst:

Het klinkt misschien raar, maar heb je eens een andere ontvanger geprobeerd.<BR>Als je dan nog dat probleem hebt, dan weet je dat het dan aan de schotel,lnb,kabel ligt.<P> smile.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo,<P>ik heb hetzelfde probleem met een nokia mm9500. Zie de thread in irdeto.<P>Over die filter informeer ik maandag..<P>René

Geplaatst:

Ik heb gezien bij een analoge ontvanger gekoppeld aan mijn flip dat daar ook nu en dan eens een stoorings-streepje teveel in het beeld komt.<BR>Dus zal het hoogstwaarschijnlijk niet aan de onvanger liggen, maar aan de lnb.<BR>Ik zal eens een nieuwe kopen en we zullen wel zien...

Geplaatst:

Hoi,<P>Storings-steepjes kunnen ook wel eens van een DECT-telefoon afkomen....<P>Zou het kunnnen dat er die een in de buurt staat??<P>Ik heb hier wel eens last gehad van de telefoon van de buurman, aan de andere kant van de muur! hij had z`n telefoon net aan de kant staan waar hier de sat-ontvanger in de kast staat.<P>Gr.<P>Erik.

Geplaatst:

Hi,<P>ik denk vooral aan de LNB frequentie die varieëert door de warmte ontwikkeling van de zon ! Zeker als je schrijft dat je er alleen overdag last van hebt !

Geplaatst:

Inderdaad !<BR>'s Middags na elven steeds het probleem tot ongeveer iets na zonsondergang...<BR>Mijn schotel staat opgesteld op een dak met witte golfplaten en de LNB wordt inderdaad ietsiepietsie té warm denk ik.<BR> cool.gif" border="0 Waarschijnlijk zonnebril nodig cool.gif" border="0smile.gif" border="0wink.gif" border="0smile.gif" border="0 <BR>Nu, ik zal even afwachten tot na de hittegolf en zal dan eens een andere LNB installeren samen met een andere ontvanger nl. een Xsat; die zouden in augustus in promotie komen bij carrefour. <BR>Kan ik ook eens experimenteren met viaccess...<BR>Ik laat nog wel iets weten.<BR>Bay the way : Msat heeft ook laten weten dat het aan de LNB kan liggen.

Geplaatst:

ik had het zelfde probleem mijn oude lnb kon deze hittegolf niet meer verdragen.<BR>nu na deze te hebben vervangen door een nieuwe lnb is het probleem opgelost.<BR>Ibby

Geplaatst:

Ik heb nu een nieuwe LNB geïnstalleerd.<BR>Nu eentje van 0.6dB. Mijn oude was 0.7dB<BR>Voorlopig geen problemen meer...<BR> smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.