Ga naar inhoud

visiosat optimaliseren voor astra???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Visiosat bisat schotel met twee Alps LNB's op m'n Humax 5400 aangesloten staan.<BR>Helaas krijg ik niet op beide LNB's beeld zonder de schotel iets (3mm) te draaien. M'n LNB's staan goed links Hotbird en rechts Astra (als ik achter de schotel sta) Als ik aan de LNB's draai verbeterd er niets.<P>Kortom:<BR>Als ik op Hotbird sta met m'n linker LNB, hoe moet ik dan de rechter optimaliseren voor Astra? Tips please.

Geplaatst:

door de schroefjes van de lnb houders iets los te draaien kun je de lnb's, ten opzichte van elkaar iets verdraaien<P>stel de schotel eerst op de hotbird af, deze heeft iets minder signaal. laugh.gif" border="0 <P>WaferJo laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Probeer de hotbird lnb eens op stand 10 te zetten en de asstra op 0 werkt dit niet dan andersom.<BR>(standen voor hoogte en daar zit een schaal verdeling op het plastic)<P>gr,<P>bob laugh.gif" border="0

Geplaatst:

M'n LNB's ten opzichte van elkaar draaien had ik al geprobeerd. <P>Ik heb net even de verticale afstelling op astra en hotbird op 10 gezet (en opnieuw uitgericht) maar het resultaat blijft hetzelfde. <P>Ik krijg op astra 60% signaal maar geen kwaliteit.<BR> confused.gif" border="0

Geplaatst:

Verticale afstelling op de houders: de handleiding van Visiaosat, die bij de schotel zit, meld duidelijk dat ze allebei op 0 (nul) moeten staan (en dat zwart plaatje die er ook bijgeleverd wordt heb je helemaal niet nodig voor Astra/Hotbird.

Gerdy

Geplaatst:

wordt gerdy schrijft klopt zwarte plaatje er tussen uit .kantel de sat mm of 2 a 3 naar beneden en walla

Geplaatst:

Ik ben er uit. Heb FFF een avondje zitten stoeien. M'n LNB's stonden niet dicht genoeg tegen elkaar aan. Er zit n.l. nogal wat speling in die plastic houders. <P>M'n Astra LNB houder heb ik overigens wel op +10 staan voor het beste resultaat.<BR>Dit zou volgens mij ook moeten kloppen omdat Astra net iets hoger (± 1°) aan de horizon staat. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.