Ga naar inhoud

Kleine vlakke antenne, discreet op te stellen: welke ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vriend uit Londen zou graag een zo klein mogelijke schotel willen plaatsen die zeer discreet op zijn balkon staat. (Schotels zijn, wegens uitzicht, verboden in het gebouw)<P>Het is de bedoeling om de digitale radio en tv paketten op Astra te ontvangen (indien mogelijk ook die op Hotbird maar dit is zeker geen must)<BR>De gebruikte ontvanger is Humax.<P>Ik vind telkens dezelfde 2 vlakke antennes (50x50cm met geïntegreerde LNB):<BR>* Technisat: Astraplus Satenne (of digitenne)<BR>* Kathrein: BAS60 Mobisat.<P>Wie heeft er ervaring met beide antennes?<BR>Wat is de ontvangstkwaliteit? (ook bij slecht weer)<BR>Kathrein is duidelijk duurder maar kan de Technisat volstaan?<BR>zijn er nog andere aanraders?<P>Alvast bedankt voor de goede raad !<BR>Marky

Geplaatst:

Nou, nou wat heeft dat er nou mee te maken.<P>De mijne is 20 centimeter en mijn vrouw klaagt ook niet. Wel bij het onderwerp blijven heren. wink.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

Sorry guys maar dit moest even het is nu 2:50 uur en ik zit hier op mijn werk, geen r**t te beleven en dan wordt je een beetje melig.<P>Nogmaals, sorry, stoor je niet aan mij en ga lekker verder met jullie topic. smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Geplaatst:

Alvast bedankt voor de return maar is er ook iemand die ervaring heeft met de Technisat?<BR>Kan je met de Kathrein ook Hotbird ontvangen.

Geplaatst:

Die technisat en die kathrein lijken trouwens verdacht veel op mekaar!!!<P>En nee, de hotbird krijg ik niet te pakken. Heel zwakjes! Ben zelfs met zo'n dure meter bezig geweest maar kreeg het niet goed voor mekaar!<P>Of ik kan het niet, das natuurlijk ook mogelijk! wink.gif" border="0

Geplaatst:

Roscoe, ik moest er wel om lachen trouwens laugh.gif" border="0 <BR>Ik heb voor een kennis in Berlijn een vlakke schotel geinstalleerd op zijn terras.<BR>De keuze viel op een Kathrein BAS 63. Deze heeft 2 uitgangen en in verbinding met een switch: UWS 79, kun je er dan 2 ontvangers op aansluiten.<BR>Deze "plank" doed het perfekt en is uitstekend afgewerkt, echt typisch duits.<BR>Van hoek tot hoek, dus diagonaal gemeten is hij 69 cm breed.<BR>Ik wil er nog één opmerking over kwijt: de stroomopname van schotel en switch is ongeveer 350mA en daar hadden de beide aangesloten Humax 5400 enigszins "moeite" mee. Bij het inschakelen staat dan de voeding van de ontvangers een tijdje te hikken voor dat ze starten. Daar heb ik geen oplossing voor gevonden, maar het draait nu al zo´n 3 maanden zonder dat de ontvangers er van defekt zijn geraakt.<BR>De prijs van deze antenne in Duitsland was DM 699,- Niet goedkoop maar werkt echt goed, ook op Hotbird (niet de SCPC signalen)<P>Groet wink.gif" border="0

Geplaatst:

ik heb ook een kathrein bas 60 hangen<BR>Deze werkt perfect, enkel als het hard sneeuwt blijft er wat opliggen.Hier in belgie sneeuwt maar een enkele keer per jaar.<BR>De bas 60 is wel duurder dan een gewoon schoteltje maarja, het ziet beter uit.<BR>Je kan, deze als hij niet hoeft te draaien bijna helemaal tegen de muur hangen , sommige mensen hebben een gekochte beugel en dan hangt die schotel een halve meter van de muur .das geen zicht vind ik<P> tongue.gif" border="0tongue.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.