Ga naar inhoud

Visiosat of Triax

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2 lnb voor astra en hotbird. Welke schotel is beter Visiosat bisatellite voor Astra en Hotbird of triax?

Geplaatst:

Visiosat bi-sattelite heeft hoger rendement en langere levensduur. smile.gif" border="0

Geplaatst:

f1fan: hoezo hoger rendement; ligt helemaal aan de groote v.d. schotels. Ik ben het met je eens dat een visiosat, die ongeveer 78 cm is, een hoger rendement heeft dan een 88 cm triax. Maar je kunt wel een grotere triax kopen en - voor zover mij bekend - geen grotere visiosat. Dus tot 88 cm (triax) heeft visiosat een hoger rendement daarna niet meer. Over de levensduur kan ik niets zeggen (nog geen ervaring met kapotte schotels)

Geplaatst:

het gaat niet zo zeer om rendement als wel dat de visiosat uitermate geschikt is voor maar een ding in princiepe... nl<BR>asta & hotbird<P>je moet echter in overweging nemen dat je een keuze moet maken, als je bv met disecq2x wil gaan werken(motor)dan kan je geen visiosat gebruiken..<BR>voor mensen die gewoon astra&hb willen vangen is de visio ideaal... lekker laag en precies voor 6grd<P>[__raDX__]

Geplaatst:

Okee ik zal iets specifieker antwoorden.<BR>Neem een 64cm triax en een 50cm visiosat.<BR>De visiosat heeft dan meer signaal, dus beter rendement. Ik ging er van uit dat de triax niet 88cm zou zijn, maar gewoon een 64cm.<P>Groetjes.

Geplaatst:

Beide werken prima, alleen bij een Triax met dubbele LNB zitten deze niet meet in hetbrandpunt waardoor het rendement iets afneemd, maar steeds genoeg ontvangt.<P>Het prijskaartje is van een visiosat alleen bijna 2* zo duur met weinig extra voordelen<P>gr Reteip

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.