Gast Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 hallo<BR>ik zit met een probleem.<BR>Zodra het begint te hagelen, sneeuwen of te regenen valt het beeld weg. Niet alleen bij hoosbuien maar zelf bij een beetje motregen.<P>ik weet niet de exacte specs maar ik heb een schotel van 60cm en een kabel van ongeveer 25m. ik heb ergens op een site gelezen dat de lengte van de kabel wel eens de boosdoener zou kunnen zijn, en dat wellicht een versterker ( ) de oplossing zou kunnen bieden.<BR>ik zou zeggen: een gedempt signaal versterken is niet de meest ideale oplossing.<P>bestaan dit soort versterkers?<BR>heeft iemand hier goede of slechte ervaringen mee?<BR>ligt de slechte ontvangst aan de lengte van de kabel of kan de schotel of de uitrichting van de lnb ook de oorzaak zijn?<BR>of is het normaal dat bij satelliet ontvangst het beeld wegvalt tijdens een regenbui?<P>alle tips zijn welkom<P>alvast bedankt
Gast Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 Er zijn allerlei zaken die van invloed zijn op het signal level & quality. O.a.:<BR>-doorsnee schotel: 60cm is op zich genoeg in NL<BR>-lnb<BR>- africhting: heel belangrijk, speel er een beetje mee en kijk of de ontvangst beter wordt<BR>- kabel lengte en kwaliteit bepalen verlies signaal, je moet speciale sat kabel hebben<P>Gaat het om een vaste schotel voor alleen Astra?
Gast Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 het gaat om een vaste schotel die we alleen voor astra gebruiken.<P>bij normaal weer is de ontvangst prima.<BR>de signaal sterkte zit tussen de 3 en 4 op een schaal van 1 tot 5. de kwaliteit van het signaal is volgens de receiver goed.<P>de kabel is wel speciaal bedoelt voor gebruik bij sateliet ontvangst.<P>is 25m opzich geen bezwaar?
goto Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 De signaalsterkte mag dan wel 3/4 zijn maar wat is de kwaliteit van dit signaal?<P>Als de signaalsterkte 70% is en de kwaliteit maar 30% dan zal bij het kleinste buitje het beeld wegvallen.<P>Probeer eens een goede satmeter die de ber waarde kan meten te lenen of laat je schotel uitrichten door een satdealer.<P> greetings goto. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gast Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 60 cm moet voldoende zijn alhoewel ik persoonlijk een wat grotere zou aanbevelen (als er plaats voor is).<BR>Is je LNC goed ingesteld. Ik bedoel hiermee de polarisatie. Misschien is hij nog iets te verdraaien voor een nog optimaler resultaat.<BR>Ik doe doe dat dan mbv een analoge ontvanger.<BR>Zet hem op een bepaald programma en zet dan de polarisatie van H op V of omgekeerd . Dan moet je theoretisch niets meer zien. Heb je toch nog beeld, dan net zolang aan je LNC draaien tot het beeld helemaal weg is gevallen.<BR>Dan is de polarisatie goed ingesteld.<BR>Dit is erg belangrijk omdat je bij een relatief kleine schotel moet proberen om alles er uit te halen wat er in zit.
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 bedankt voor de tips<BR>ik zal het proberen<P>groetjes
Aanbevolen berichten