Ga naar inhoud

Echostar humax + 1-LNB + 1 schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Halo allemaal,<P>Ik heb naar lang aarzelen de knoop doorgehakt<BR>en maar een hum5400 bij gekocht.<BR>ik heb al een draaibaar systeem een echostar3000ip met een 1,20mtr schotel en ik<BR>heb de echostar doorgelust op de humax5400<BR>en nu is het probleem dat als ik bijvoorbeeld<BR>naar c+ wil kijken dat ik dan de echostar ook<BR>op een c+ kanaal moet zetten daar die echostar mijn lnb bestuurd.<BR>en nu wil ik daar een lnb bij zetten voor de humax maar is er iemmand die mij kan vertellen hoe die 2e lnb te bevestigen<BR>en ik bedoel dus goed vast zetten dus niet met een ijzerdraadje maar bijvoorbeld aan de<BR>andere lnb en geeft dat dan niet te veel demping dus wie heeft voor mij een goede tip.<P>alvast bedankt<P> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Als je schotel draaibaar is dan kan de Humax alleen naar de satteliet kijken waar de echostar hem heen heeft gedraaid.<BR>Dit veranderd niet met een tweede LNB.<BR>I.p.v. een tweede lnb kan je beter je lnb vervangen voor een dubbele.<BR> cool.gif" border="0

Geplaatst:

koop een lmb met twee coax aansluitingen ?<P>maar dan moet je wel een tweede coaxkabel hebben 1 voor de humax en 1 voor de echostar maar die heb je al want daar draait je schotel op !<P>en wat @f1fan zegt dat je alleen naar de satteliet kijken waar de echostar hem heen heeft gedraaid is zo !<p>[ 22-08-2001: Message edited by: muts ]

Geplaatst:

Ja Zeeman,<P>Dat is nu de vraag heb ik die polarizer echt<BR>nodig voor de echostar3000ip wie kan mij dat<BR>vertellen zo niet dan is het niet moeilijk<BR>dan even een dual lnb erin kabeltje erbij<BR>en whala werken.<BR>DUS HEB IK DIE POLARIZER NU NODIG VOOR DE<BR>ECHOSTAR3000ip JA OF NEE confused.gif" border="0 <P> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Die heb je niet persé nodig...<BR>T is een keuze die je maakt. smile.gif" border="0

Geplaatst:

@WizZaerd,<P>Maar word zonder polarizer de ontvangst dan<BR>slechter beter of blijft het hetzefde<P> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi f1fan,muts,<P>Ja dat snap ik ook wel maar leg mij dan eens<BR>uit hoe ik dan horizontaal en vertikaal en<BR>de skew kan besturen want zo als je mischien<BR>wel weet heeft de echostar 3000ip ook een<BR>ferrite polarizer besturing (aansluiting)<BR>en dat is mijn probleem omdat de echostar de<BR>ferrite polarizer bestuurt en nogmaals<BR>om met de humax bijv. een pw kanaal te<BR>bekijken dan moet de echostar ook op een pw<BR>kanaal staan ander voorbeeld voor hotbird<BR>als je een d+ kan wil kijken dan moet de<BR>echostar ook op een d+ kanaal staan<BR>vertel maar hoe het verder moet.<P> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

de ontvangst van de wat zwakkere satellieten zal iets afnemen. Ik weet niet hoeveel en of dat dat de ontvangst onmogelijk maakt.<BR>Weet ook niet met wat voor lnb je werkt.<BR>Ik gebruik geen polarizer maar heb ook niet de hele horizon te pakken. Dit ivm obstakels.<P>Misschien kun je eea uittesten voordat een definitief besluit neemt.<P>suc6,<P>Zeeman

Geplaatst:

heb je die polarizer echt nodig? ok misschien voor de wat zwakkere satellieten.<P>Ik draai op dit moment met bijna dezelfde config. echo2500 en humax op 1,2m schotel. gebruik geen polarizer. Als ik met de humax wil kijken zet ik de echo uit.

Geplaatst:

Hallo<BR>Twin lnb op je schotel zetten.<BR>Je zet je 3000 op lnb 1.<BR>Als je voor de schotel staat lnb 3GR naar<BR>oost draaien.<BR>Tweede kabel naar de andere ontvanger<BR>en klaar is die hap.<P>PS onderkant lnb naar oost draaien.<P>Groetjes Sjefke..

Geplaatst:

waarom geen handgeschakelde coax schakelaar bij de ontvangers b.v. ik heb hier een nokia9500 op a uitgang en op b humax5400 hierdoor kan ik kiezen welke ontvanger ik wil gebruiken.<BR>dus geen door lus aan de ontvangers dit werkt bij mij al jaren perfect koste 20 gulden en geen extra kabel te hoeven aanleggen.<BR>ik heb voor de draaibare schotel een oude analoog phillips ontvanger en heb daar de eerste 10 kanalen een satteliet gegeven deze hoeft geen coax moet alleen maar te draaien.<BR>Ibby

Geplaatst:

Hoi allemaal,<P>Ik heb het probleem opgelost voor 2<BR>ontvangers op 1 lnb met polarizer.<BR>ik heb nog eens in de oude doos gezocht en<BR>ik vond toen digi-m dat is een kast je voor<BR>een analoge ontvanger met polarizer en nu<BR>is de handigheid dat kastje je sluit de<BR>polarizer draden van de onvanger aan op het<BR>kastje en het kastje op de ontvanger en dan<BR>de lnb erop en de beide onvangers erop<BR>en de lnb gedraagt zich al een normaal lnb<BR>dat kastje regeld automatisch de hor en ver<BR>van de palarizer en het werkt als een trein<BR>ik kies met de echostar3000ip een kanaal in<BR>de hoge band (12 Ghz) en kan dan met de hum<BR>ale zenders kijken geld voor elke sat pos.<P><BR> rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.