Gast Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 Halo allemaal,<P>Ik heb naar lang aarzelen de knoop doorgehakt<BR>en maar een hum5400 bij gekocht.<BR>ik heb al een draaibaar systeem een echostar3000ip met een 1,20mtr schotel en ik<BR>heb de echostar doorgelust op de humax5400<BR>en nu is het probleem dat als ik bijvoorbeeld<BR>naar c+ wil kijken dat ik dan de echostar ook<BR>op een c+ kanaal moet zetten daar die echostar mijn lnb bestuurd.<BR>en nu wil ik daar een lnb bij zetten voor de humax maar is er iemmand die mij kan vertellen hoe die 2e lnb te bevestigen<BR>en ik bedoel dus goed vast zetten dus niet met een ijzerdraadje maar bijvoorbeld aan de<BR>andere lnb en geeft dat dan niet te veel demping dus wie heeft voor mij een goede tip.<P>alvast bedankt<P>
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 Als je schotel draaibaar is dan kan de Humax alleen naar de satteliet kijken waar de echostar hem heen heeft gedraaid.<BR>Dit veranderd niet met een tweede LNB.<BR>I.p.v. een tweede lnb kan je beter je lnb vervangen voor een dubbele.<BR>
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 koop een lmb met twee coax aansluitingen ?<P>maar dan moet je wel een tweede coaxkabel hebben 1 voor de humax en 1 voor de echostar maar die heb je al want daar draait je schotel op !<P>en wat @f1fan zegt dat je alleen naar de satteliet kijken waar de echostar hem heen heeft gedraaid is zo !<p>[ 22-08-2001: Message edited by: muts ]
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 Ja Zeeman,<P>Dat is nu de vraag heb ik die polarizer echt<BR>nodig voor de echostar3000ip wie kan mij dat<BR>vertellen zo niet dan is het niet moeilijk<BR>dan even een dual lnb erin kabeltje erbij<BR>en whala werken.<BR>DUS HEB IK DIE POLARIZER NU NODIG VOOR DE<BR>ECHOSTAR3000ip JA OF NEE <P>
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 Die heb je niet persé nodig...<BR>T is een keuze die je maakt.
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 @WizZaerd,<P>Maar word zonder polarizer de ontvangst dan<BR>slechter beter of blijft het hetzefde<P>
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 Hoi f1fan,muts,<P>Ja dat snap ik ook wel maar leg mij dan eens<BR>uit hoe ik dan horizontaal en vertikaal en<BR>de skew kan besturen want zo als je mischien<BR>wel weet heeft de echostar 3000ip ook een<BR>ferrite polarizer besturing (aansluiting)<BR>en dat is mijn probleem omdat de echostar de<BR>ferrite polarizer bestuurt en nogmaals<BR>om met de humax bijv. een pw kanaal te<BR>bekijken dan moet de echostar ook op een pw<BR>kanaal staan ander voorbeeld voor hotbird<BR>als je een d+ kan wil kijken dan moet de<BR>echostar ook op een d+ kanaal staan<BR>vertel maar hoe het verder moet.<P>
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 de ontvangst van de wat zwakkere satellieten zal iets afnemen. Ik weet niet hoeveel en of dat dat de ontvangst onmogelijk maakt.<BR>Weet ook niet met wat voor lnb je werkt.<BR>Ik gebruik geen polarizer maar heb ook niet de hele horizon te pakken. Dit ivm obstakels.<P>Misschien kun je eea uittesten voordat een definitief besluit neemt.<P>suc6,<P>Zeeman
Gast Geplaatst: 22 augustus 2001 Geplaatst: 22 augustus 2001 heb je die polarizer echt nodig? ok misschien voor de wat zwakkere satellieten.<P>Ik draai op dit moment met bijna dezelfde config. echo2500 en humax op 1,2m schotel. gebruik geen polarizer. Als ik met de humax wil kijken zet ik de echo uit.
Gast Geplaatst: 24 augustus 2001 Geplaatst: 24 augustus 2001 Hallo<BR>Twin lnb op je schotel zetten.<BR>Je zet je 3000 op lnb 1.<BR>Als je voor de schotel staat lnb 3GR naar<BR>oost draaien.<BR>Tweede kabel naar de andere ontvanger<BR>en klaar is die hap.<P>PS onderkant lnb naar oost draaien.<P>Groetjes Sjefke..
Ibby Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 waarom geen handgeschakelde coax schakelaar bij de ontvangers b.v. ik heb hier een nokia9500 op a uitgang en op b humax5400 hierdoor kan ik kiezen welke ontvanger ik wil gebruiken.<BR>dus geen door lus aan de ontvangers dit werkt bij mij al jaren perfect koste 20 gulden en geen extra kabel te hoeven aanleggen.<BR>ik heb voor de draaibare schotel een oude analoog phillips ontvanger en heb daar de eerste 10 kanalen een satteliet gegeven deze hoeft geen coax moet alleen maar te draaien.<BR>Ibby
Gast Geplaatst: 25 augustus 2001 Geplaatst: 25 augustus 2001 Hoi allemaal,<P>Ik heb het probleem opgelost voor 2<BR>ontvangers op 1 lnb met polarizer.<BR>ik heb nog eens in de oude doos gezocht en<BR>ik vond toen digi-m dat is een kast je voor<BR>een analoge ontvanger met polarizer en nu<BR>is de handigheid dat kastje je sluit de<BR>polarizer draden van de onvanger aan op het<BR>kastje en het kastje op de ontvanger en dan<BR>de lnb erop en de beide onvangers erop<BR>en de lnb gedraagt zich al een normaal lnb<BR>dat kastje regeld automatisch de hor en ver<BR>van de palarizer en het werkt als een trein<BR>ik kies met de echostar3000ip een kanaal in<BR>de hoge band (12 Ghz) en kan dan met de hum<BR>ale zenders kijken geld voor elke sat pos.<P><BR>
Aanbevolen berichten