Gast Geplaatst: 2 september 2001 Geplaatst: 2 september 2001 Vandaag het dak op geweest om mijn draaibare 2 meter schotel maar eens uit te rusten met een universal LNB. De oude "model C" is erg lastig voor een digidoos. <P>Afijn, na al die jaren viel het mee om de schroeven los te krijgen, eentje moeten uitboren!!<P>Universal met flens (MTI 0.6dB)blijkt echter niet 1 op 1 te passen.....bijv is de opening rond en die van de corotor rechthoekig<P>Het signaal is oook belabberd....ondanks draaien met de LNB (wat is de gooie stand ?)<P>Wie heeft hier ervaring mee en tips ? <P>
Gast Geplaatst: 3 september 2001 Geplaatst: 3 september 2001 Tja, dat is een mooie streep door de rekening...want ja C-band is toch ook wel grappig, zeker ook voor digitaal nog wel wat free to air beschikbaar. En ik heb nog een antieke chaparral 20 voor de analoge ontvangst. Inderdaad is die corotor niet echt geweldig...de Ku onr=tvangst op mijn 2 meter was niet beter dan op een 1.5 meter!<P>Trouwens zou ik ook weer nieuwe feed stangen moeten hebben...ook een uitdaging.<P>Ik denk dat ik maar een 1 metere schoteltje op een Disecq motor ga plaatsen en direct aan mijn Hummie 5400 koppelen.....maar ja weer een schotel erbij....zal moeders leuk vinden !! <p>[ 04-09-2001: Message edited by: Zeeman ]
prutsie Geplaatst: 3 september 2001 Geplaatst: 3 september 2001 Feedhorn ook vervangen.<BR>je bent dan de cband kwijt, maar 't is niet anders. het is verder niet gemakkelijk een goede feedhorn te vinden voor een prime focus. <BR>de chapparal C-KU gecombineerde feedhorn heeft trouwens nooit echt lekker gewerkt. ik heb hier ook nog zo'n lel liggen (die ook nooit lekker gewerkt heeft).<P>Oh ja, heb je zo'n mesh dish (geval met gaatjes of gaas) dan zal het signaal op de KU band nooit wat worden. dit werkt nu eenmaal niet. in dit geval moet je gewoon je schotel vervangen.<P>Klinkt niet erg optimistisch allemaal, ik weet het, maar helaas.<BR>Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 20 maart 2003 Geplaatst: 20 maart 2003 Het is wel lang geleden , maar is het nog gelukt om de mti 0.6 lnb pas te krijgen op de chaparral corotor.
Gast Geplaatst: 20 maart 2003 Geplaatst: 20 maart 2003 Ik heb er toevallig vorige week een mti lnb op mijn chaparral corotor gezet. Past goed, de gaten zitten niet precies in een circel, dus ik denk dat die voor verschillende flensen zijn. Het is dus even kijken welke je moet hebben. De corotor draait ook goed, maar het is wel het nieuwste model, misschien dat dit nog wat uitmaakt. T.o.v. de oude 0.7dB chaparral (standaard) lnb won ik niet zo veel, max 10%. In het verleden heb ik een speciale ku feet (f/d 0,4) gebruikt, maar die deed het niet beter dan de corotor. Wat wel beter werkt is de 1,2m channelmaster schotel, die levert iets meer signaal dan de 1,7m primefocus waar de corotor op zit. Hier wil ik wel even opmerken dat die 1,7m schotel allesbehalve zuiver van vorm is en ooit eens omgelegen heeft. Voor C band maakt dat niet zoveel uit, zie dat maar net als een mesh schotel, die gaten (onregelmatigheden) in het oppervlak hebben nauwelijks invloed op c band signalen, maar des te meer op ku band signalen. Volgende week gaat er nog wat veranderen. De 1,7m gaat er weg en er komt een 1,8m voor in de plaats (staat er al, maar moet nog opgetuigd worden). Die is wel zuiver, en ik wil nog met een invacom lnb gaan experimenteren, eens kijken of dat nog 10% extra opleverd.
Aanbevolen berichten