Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk als je er een 50Hz 1920*1080 PC signaal inpompt dat het wel gaat werken. Maar 9 van de 10 PC kaarten kunnen geen 50 hertz uitsturen.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

nou ik heb me zelf maar eens verwend ,en hem aangeschaft,en tot nog toe heel erg tevrden,een geweldig beeld en een mogelijkheden om aan te sluiten je wordt er niet goed van ,lan kabel er in en film van de harde schijf van de comp kijken ,hij kan behoorlijk wat dingen afspelen,

ook zit er een dvb-t tuner in maar die heb ik nog niet kunnen gebruiken ,omdat hier nog dvb-t uitgezonden wordt,zover ik weet maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken De eerste indrukken zijn geweldig.maar het zal ook nog wel even duren om wat meer te kunnen vertellen de kinderen hebben hem eerst in beslag genomen,(we keken nog naar een beestje van 27 jaar oud)dan is dit toch wel wat anders,

ik kom er later nog op terug.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:
Citaat:
Ik denk als je er een 50Hz 1920*1080 PC signaal inpompt dat het wel gaat werken. Maar 9 van de 10 PC kaarten kunnen geen 50 hertz uitsturen.

De moderne kaarten kunnen dit zeker wel hoor!

Mijn 7800GT

Resolution Colors(bits) Refresh Rate(Hz)

1920x1080 8/16/32 100/100/85

Dat is meer als genoeg...

ik zie trouwens dat een 6600GT de zelfde waardes heeft, ook geen probleem dus.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Probleem bij deze 2 schermen zit em in de Pal weergave, die is dus niet goed te noemen, als zuiver 1080p beeld gaat het wel. Als vergelijking gebruik ik een 42" plasma van Panasonic. bij Pal signaal is de Pana duidelijk beter, bij 720 of 1080 ongeveer gelijk. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed bij de Acer, want de enige LCD die echt beter is, is de Philips 9830 en die kost het dubbele......Ben benieuwd hoe HDTV zich in ons kikkerlandje gaat ontwikkelen....

Geplaatst:

Scaling is het probleem, geen enkel scherm kan dit goed.

Momenteel zijn er maar 2 opties volgens mij, een peperdure dedicated scaler of een dito HTPC.

Er is simpelweg te veel rekenkracht voor nodig, CRT HDTV blijft voorlopig de beste oplossing naar mijn mening.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Het is voor die prijs inderdaad een zeer interessant LCD paneel maar ik vind het contrast van slechts 800:1 wel vrij mager.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de nieuwe Philips 37PF9830/10 dan zie je dat het contrast heel wat hoger is. (5000:1)

Alleen voor dit model betaal je dan ook wel zo'n 1100 euro meer en het is begrijpelijk dat je voor de prijs van de Acer dus geen wonderen kan verwachten op contrastgebied, de rest is wel super.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb via VGA een 1080p film afgespeeld en de tv pakt het zonder problemen

Heb je het ook over DVI of HDMI geprobeerd?
Geplaatst:
Citaat:
Het is voor die prijs inderdaad een zeer interessant LCD paneel maar ik vind het contrast van slechts 800:1 wel vrij mager.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de nieuwe Philips 37PF9830/10 dan zie je dat het contrast heel wat hoger is. (5000:1)
Alleen voor dit model betaal je dan ook wel zo'n 1100 euro meer en het is begrijpelijk dat je voor de prijs van de Acer dus geen wonderen kan verwachten op contrastgebied, de rest is wel super.

de contrast van 800:1 is de reeele contrast en bij philips is 5000:1 dynamisch...bij de acer hoef je echt geen zorgen te maken over de contrast want die is echt goed
Geplaatst:
Citaat:
de contrast van 800:1 is de reeele contrast en bij philips is 5000:1 dynamisch...bij de acer hoef je echt geen zorgen te maken over de contrast want die is echt goed

Kan je mij uitleggen wat je bedoelt met reeël en dynamisch. Ik denk serieus aan de aanschaf van de Acer, maar ik wil natuurlijk wel een paar jaar voorruit kunnen en het contrast is voor mij erg belangrijk.

Groet,

JJK
Geplaatst:

Ja, hoe kom je aan die kennis?

Want het dynamische en reële contrast verhaal geloof ik eerlijk gezegd ook niet direct.

Verklaar je nader, we zijn nieuwsgierig! ;-)

Geplaatst:

Het is niet dat ik het niet geloof of zo, maar ik wil graag weten wat het technische verschil is tussen reeël en dynamisch en of dit echt van toepassing is bij een vergelijking tussen de Philips en de Acer. Dynamisch betekent dat het actief is en dus continue aanngepast wordt, maar hoe moet ik dat dan zien en wat is dan het reeële contrast bij de Philips. Alvast bedankt.

Groet,

JJK

Geplaatst:

ook ik ben zeer tevreden over het contrast,ik ben meer iemand die iets moet zien en horen ,dan dat ik me blind staar op de cijfers ,we hebben hem nu ongeveer twee weken en ik moet zeggen een super ding zeker voor die prijs,en een tijd dat je over houd geen geklooi meer met branden van films ,rechtstreeks op de harde schijf kijken en draaien maar ,ook wat hd films bekeken,en super scherp,het enige wat mischien minder is ,is dat hij mpeg4 max in 720p kan weergeven,wat betreft het afspelen van video's mischien is dat wel altijd zo ,ik heb ook nog geen mpeg4 bestand gehad om te bekijken.

ik heb toen ook in de winkel naar de philips gekeken maar zag niet veel verschil ,maar ze stonden niet naast elkaar,dus dan wordt het altijd wat moeilijker vergelijken.alleen het prijs kaartje was duidelijk anders.

kortom wij zijn er er zeer tevreden over en hoop dat deze het net zo lang volhoud als mijn oude 27 jaar maar dat zal wel niet in deze snelle tijd .

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Bedankt Jalza, waardevolle feedback. Stream jij ook draadloos films vanuit de PC en hoe is dat?

groet, JJK

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen