Ga naar inhoud

weersomstandigheden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een grundig lnb, en ik zou graag eens weten of die dingen eigenlijk wel tegen weersomstandigheden kunnen? regen, vrieskou enzo. Want ik merk dat signal level altijd maar lager word, nu nog op 9% frown.gif" border="0<BR>en bestaat er niets om een schroef f-connector GOED vast te houden aan de draad ?

Geplaatst:

Als je er niet aan zitten prutsen hebt, dan is een lnb normaliter waterdicht en bestand tegen de meeste weersinvloeden.Als er in de winterperiode sneeuw moest blijven tegenplakken moet je deze wel als het kan verwijderen.(Als dit al voorkomt)F- connectoren ,indien goed bevestigd blijven op hun plaats zitten en zijn bestand tegen weersinvloeden,indien je twijfelt kan je deze voorzien van een krimpkous.Als je te kampen hebt met signaalverlies bij slecht weer kan dit ook te wiiten zijn aan het niet 100% goed uigericht zijn van de schotel of een te kleine schoteldiameter. cool.gif" border="0

Geplaatst:

welke diameter is dan nodig voor telstar 12 te ontvangen in belgie ?

Geplaatst:

Telstar 12 op 15 W is een diameter van 1m voldoende,dit is puur theoretisch. U zal steeds betere ontvangst hebben met een grotere diameter van schotel en niet te vergeten in combinatie met een kwaliteits lnb(zeker bij slecht weer). laugh.gif" border="0

Geplaatst:

een grundig lnb is dat een kwaliteits lnb?<BR>en mijn schotel is rond 80cm (ik weet niet precies want tis el cheopo merk)<BR>btw: ik heb soms bij slecht weer soms voor dat sommige kanalen (op telstar12 dus) wel werken met signal rond 9% en quality rond de 70%, en dat andere kanalen signal en quality op 0 !!!<BR>hoe kan dat?

Geplaatst:

80 cm is een te kleine diameter van schotel om op de telstar 12 van een goede ontvangst te kunnen genieten vanuit de benelux.Minimum 1m schotel is vereist.<BR>Grundig lnb ken ik niet,maar als dit een universele lnb is zit je normaal goed. wink.gif" border="0

Geplaatst:

dus signal LEVEL dat zeeer laag kan liggen aan te kleine diameter van schotel? Of zou signal quality naar beneden gaan bij een te kleine diameter?<BR>(signal level is voor sommige kanalen iets van 3% frown.gif" border="0 )

Geplaatst:

Hallo,<P>Even een tip. Koop een rolletje zelfvulkaniserend tape. En tape hiermee de F-connector(en) van je LNB goed in. Hiermee verkrijg je een absoluut waterdichte aansluiting!!!

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.