The Iron Maiden Geplaatst: 27 april 2006 Geplaatst: 27 april 2006 Hallo, ik ben in het bezit van een Adaptec AHA-1510 SCSI adapter. Het is nog zo'n oude ISA kaart, en hier wil in mijn plextor cdrom speler op aansluiten. Weet iemand hoe ik dat ding onder Windows 2000 aan de gang kan krijgen. De kaart wordt niet door windows herkent, en ik kan geen drivers vinden. Ik heb de kaart en cdrom speler onder DOS getest, en het werkt allemaal nog prima. Nu is een nieuwe cdrom speler niet zo duur, maar ik wil het eerst proberen met de hardware die ik nog "over" heb. Iemand ideeën? The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Ome Merde Geplaatst: 27 april 2006 Geplaatst: 27 april 2006 zit volgens adaptec al in je OS. In WinNT4 heet het sparrow.sys, ik mag aannemen dat ie in Win2k hetzelfde werkt. Je zal hem handmatig moeten toevoegen, ISA is niet pnp. merDe deze ruimte is te huur
The Iron Maiden Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Geplaatst: 27 april 2006 Het probleem is dat de adapter ook niet door windows wordt herkent als een onbekend apparaat. Volgens windows zijn alle aanwezige apparaten al goed geïnstalleerd. Ik kan de driver dus nergens aan toewijzen. The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
WPW Geplaatst: 27 april 2006 Geplaatst: 27 april 2006 Misschien in de bios iets van reserve irq for isa, of iets dergelijks. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Ome Merde Geplaatst: 27 april 2006 Geplaatst: 27 april 2006 wordt ie tijdens de POST wel herkent ? SCSI-ID goed ? merDe deze ruimte is te huur
The Iron Maiden Geplaatst: 27 april 2006 Auteur Geplaatst: 27 april 2006 Als ik met de windows ME diskette opstart, dan heb werkt alles wel naar behoren. In Windows krijg zie ik nu de controller wel, maar met de foutmelding dat het apparaat niet gestart kan worden. Ik heb de standaard instellingen van het apparaat overgenomen (in/uitvoerbereik 0140/015F) en IRQ 10. Volgens windows leveren deze instellingen leveren geen conflict op met andere apparaten Ik zal nog eens verder zoeken The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
WPW Geplaatst: 27 april 2006 Geplaatst: 27 april 2006 Niet kunnen starten kan gewoon een (missende) driver probleem zijn met isa. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen