Ga naar inhoud

Afregelen actuator

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo !<P>Ik heb een nieuwe actuator gekocht.<BR>Wat is de beste manier om hem af te regelen ?<BR>De mast en de schotel staat perfect.<BR>Alleen de actuator wordt vervangen.<BR>Of weet er iemand een site in verband met dit probleem ?<P>In elk geval hartelijk dank voor de hulp.

Geplaatst:

lees hier eens de ddiverse postings door en je vind wel ergens antwoord op je vraag.<BR>Je moet alleen even het aantal dagen dat je terug kijkt in de historie even verhogen naar 45 of zoiets.<P>suc6,<P>Zeeman.

Geplaatst:

Als je alleen je actuatormotor wilt vervangen is het beresimpel. <BR>-zet de ontvanger op een bepaalde satelliet, maakt niet teveel uit welke.<BR>-meet met een rolmaatje hoeveel centimeter de actuator is uitgeschoven.<BR>-zorg ervoor dat bij de nieuwe actuator dit gelijk is aan de oude. Je kan hiervoor een 24vDC (LET OP DC !) voedingkje gebruiken. een adapter volstaat. normaalgesproken werkt de actuator op 36vdc, maar onbelast is 24vdc voldoende. Let er bij het afstellen op dat de buis die uitschuift niet rond gaat draaien !<BR>-sloop de oude actuatormotor eruit.<BR>-monteer de nieuwe actuatormotor, maar laat de bout van de strop die om de motor heen zit een ietsje los zitten.<BR>-zet je ontvanger aan, en stel door de actuator heen en weer te schuiven de schotel af op de sat waar de schotel met de oude actuatormotor ook op stond. Wel even satfindertje ertussen oid. om de schotel echt op maximaal signaal af te stellen.<P>heb je een actuatormotor van hetzelfde merk en type, dan zal alles weer "otje pietje" werken.<BR>heb je een andere actuatormotor, dan is het zeer waarschijnlijk dat de puls anders is tov. de draaiing van je schotel, en zal je dus alle sat's opnieuw in moeten stellen.<BR>Ook niet teveel werk dus.<BR>Kan niet missen.<BR>succes<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Oh ja, vergeten, onder geen beding je schotel losnemen van de pijp !!!!!!<BR>als je dat wel doet, dan zijn de rapen gaar, en kan je hem helemaal opnieuw afstellen !<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.