Ga naar inhoud


Grotere schotel nodig , welke maat?


fdm

Aanbevolen berichten

Hallo, een kennis heeft deze winter een Triax 78cm gemonteerd en een Kaon 570 2ci. maar deze schotel kijkt door de bomen. Tot kort geleden, kwam het signaal van Hotbird aardig binnen. Nu dat er blaadjes aan de bomen komen, wordt het signaal zwakker en krijgt hij blokvorming en af en toe wegvallen van het beeld. Het lijkt mij interessant om een grotere schotel te testen. Wat denken jullie, beter in de 100cm of 120? Krijgt hij veel meer signaal bij 100cm ipv 78? Of toch de 120? lijkt me wat overdreven groot...

Alvast bedankt.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zolang die bomen in het signaalweg blijven staan schiet je niets op met een grotere schotel (al neem je er één van 2 mtr.)vooral als er blaadjes aanzitten en wanneer ze nat zijn is het hopeloos.Verplaatsen is de enige remedie de schotel moet absoluut vrij zicht hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, ik weet ook wel dat verplaatsen een betere oplossing is. Echter, het huis maakt deel uit van een rijtjes huis in een achterbuurt van Luik. Het huis zelf is 5m breed en 3 verdiepingen hoog. Of de schotel links of rechts staat, er staan bomen in de weg, op een heuvel, 50m van de schotel af. Er is geen andere oplossing. Ze kunnen geen kabeltv nemen (financieën). Met de 78cm schotel is het tijdens de winter gelukt. Nu dat er blaadjes groeien, gaat het minder goed. Ik ben op het dak geklommen en geprobeerd de beste ontvangst te krijgen. Het gaat, maar met storingen. Vandaar mijn idee, een grotere schotel kan misschien meer signaal ontvangen...Maar voordat ze de kosten maken voor een grotere schotel, wil ik weten of het een oplossing kan zijn.

Bedankt voor het meedenken.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het te weten of het nu werkt moet je eigenlijk een grote schotel kunnen uitproberen om te zien of het werkt(waaraan ik sterk twijfel) zo ja dan koop je er één en als het niet werkt dan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...