Ga naar inhoud


UPC Digitale TV met DVB-C kaart


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mediaportal ziet de kaart niet goed. Met de BDA-drivers ziet ie de kaart helemaal niet. Met de WDM-drivers ook al niet. Ben toen maar beetje verder gaan zoeken en zag op de website MCE2005-drivers staan voor de DVB-T kaart.

 

Die geprobeerd (bleken ook drivers voor de DVB-C kaart in te zitten), en toen herkende Mediaportal de kaart weer wel. Erg vaag allemaal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb net een Techno Trend Budget 1500C kaartje binnen en ben begonnen te scannen met de frequenties van Freerider (QAM 64 & SR 6900.000), helaas zonder resultaat.

 

Nu vraag ik mij af hoe ik het beste alle frequenties kan scannen met de TT software? Als iemand de basis frequentie voor de gemeente Arnhem heeft zou dat natuurlijk ook erg mooi zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm.. zie je wel het signaal uitslaan ? Het kan zijn dat je dan "spectral inversion" nog even aan moet vinken... Probeer anders eens het toegevoegde ini bestandje in de map "CabFiles" te zetten. Als je dan een scan gaat uitvoeren eerst even naar configure, en dan bij frequency range "UPC test" kiezen.

 

p.s. hernoem dit bestandje even naar "0003.ini" (INI files kunnen niet geupload worden)

1149688-0003.ini.txt

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nogmaals handmatig gescand met "spectral inversion" aan.

 

Nederland 1 2 en 3 heb ik nu eindelijk te pakken op: 306.833Mhz / QAM 64 / SR 6900.

 

Bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dan heb je andere frequenties dan ik. Bij mij zitten Nederland 1, 2 en 3 op 252 Mhz.

 

Maargoed, om alles te krijgen zal je een scan moeten uitvoeren die alle frequenties afgaat... Duurt erg lang. Daarna kan je kijken op welke frequenties alles zit en je INI zo aanpassen dat alleen de actieve frequenties worden gescanned.

 

Ik heb alle frequenties gevonden door met deze zelfgemaakte ini file te scannen.

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu aardig wat zenders gevonden door zelf een ini te maken die ik laat scannen vanaf 154.833 t/m 858.833 in stappen van 8Mhz. Echter ik mis nog een paar zenders waaronder talpa en veronica. Ik zal van de week als ik alles gevonden heb mijn ini hier plaatsten met de frequenties voor Arnhem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het lezen van deze thread heb ik het ook nog maar een keer geprobeerd, heb een XP-MCE media center en heb de 'gratis' upc box maar naar de slaapkamer verbannen voor dat halve jaar. Destijds gelijk na aanschaf MCE systeem gelijk een Terratec 1200-dvb-C kaartje gekocht in de veronderstelling dat ik zondermeer de digitale weg kon volgen. Niets was minder waar. Door deze draad even bij terratec op de site gekeken en vond daar nieuwe BDA drivers voor oa MCE. In deze file zat ook een eigen mediacenter programma van Terratec dus dat eerst maar eens geprobeerd. Na vele pogingen mijn aantekeningen van vorig jaar erbij gepakt waar ik alle mogelijke instellingen uit de destijdse Motorola STB heb opgeschreven. Met een aantal van deze getallen begon ik zonder veel verwachtingen een nieuwe scan en jeemig de peemig, hij vond plotseling een aantal zenders, een beetje bij tunen en hij vond meer dan 500 TV streams en 61 radio kanalen. Alleen de FTA kanalen waren echter af te spelen, logisch ook. Hier dus de instellingen voor UPC Amsterdam:

scannen vanaf 306750 Khz met stappen van 8000Khz, symbol rate op 6900KS.

Zelfs een fantastisch HD proefkanaal van Canal+ met waanzinnige natuurbeelden in HDV. Hopelijk heeft iemand hier wat aan. Ga proberen om één en ander in XP-MCE onder te brengen, als dit lukt dan laat ik het hier wel weten. Groet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal ik heb hier ook een Philips DCX 5170/03A. decoder en kan er een paar nederlandse zender mee kijken zo als ned1 ned2 ned3 rtl4 rtl5 sbs6 rtl7 veronica nog nog wat zender zou de andre ook wel wilen bekijken wie weet wat voor decodering upc gebruikt voor zijn ontvangers en wie weet hoe de freq waar op ze de digitale uit zendengen uit zenden zo dat ik ze hier ook handmatig ik kan voeren alvast bedankt

 

groeten l.o.v.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...