Gast Geplaatst: 29 april 2006 Geplaatst: 29 april 2006 Hallo, Ik heb zojuist fedora 4 met succes geinstalleerd maar zit met een probleem, als ik inlog onder root kan ik het systeem niet beheren, nergens krijg ik toegang.. Wat kan het probleem zijn??
Gast Geplaatst: 29 april 2006 Geplaatst: 29 april 2006 Door de pc op te starten en in te loggen onder "root"
Gast Geplaatst: 29 april 2006 Geplaatst: 29 april 2006 Dat is vreemd... Heb je het correcte wachtwoord ingevuld ?
Gast Geplaatst: 29 april 2006 Geplaatst: 29 april 2006 Ja dat heb ik Ik ben hier mee bezig : http://www.howtoforge.com/perfect_setup_fedora_core_4_p3 Dit voer ik in [root@localhost ~]# /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 Daarop krijg ik -bash :/etcsysconfig/network-scripts/ifcfg-etho: Toegang geweigerd Of doe ik iets helemaal verkeerd?
Gast Geplaatst: 29 april 2006 Geplaatst: 29 april 2006 Je bent ingelogt als root... Let vooral op spaties en gebruik hoofdletters en kleine letters waar nodig.
Gast Geplaatst: 29 april 2006 Geplaatst: 29 april 2006 Er moet vi voor dus vi /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
Gast Geplaatst: 29 april 2006 Geplaatst: 29 april 2006 Ter verduidelijking dit is een bestand wat je evt moet bewerken. Met ifcfg kan je ook direct bewerken Omdat ifcfg-eth0 geen correcte opdracht is krijg je denk ik toegang geweigerd melding.
Gast Geplaatst: 1 mei 2006 Geplaatst: 1 mei 2006 Ik moest inderdaat met "vi" werken... Stom Stom Stom Leen en Big John, bedankt voor jullie snelle reacties!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen