Ga naar inhoud

Stansfout op Stab HH120

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb afgelopen zondag mijn Stab geinstalleerd. In de gebruiksaanwijzing(nederlands) staat dat je de rotor moet instellen op 38 graden...in het midden van Nederland. <BR>De tekening geeft aan dat rechts de 15 graden zit en dat naar links dit oploopt tot 65 graden. Op de rotor zelf staat het net andersom: LINKS staat 15 graden. Instellen op 38 graden lijkt nergens op, is mijn ervaring....52 lijkt er meer op. Weet iemand hoe het zit en wat de juiste instelling is vanuit Rotterdam ?<P><BR>VRaag twee: wie weet wat de instelling P van de schotel is ? In het voorbeeld staat: stel P=30 , waar komt deze P vanadaan ? <P>Overigens werkt het nu redelijk van 5gr oost to 30 graden west....heb echter Sirius op 5 graden zitten, begrijp nu dat dit in Rotterdam (4,5 oost) eigenlijk 0 (0,5 oost) moet zijn. Klopt ?

Geplaatst:

Over die Stabs is al heel wat geschreven op dit board, echter de zoek-functie doet het niet dus je moet zelf maar even handmatig op zoek gaan. Ik heb ook een Stab 120 en ook bij mij bleek de gebruiksaanwijzing fout te zijn (niet te kloppen met de schaalverdeling op de motor). Ik heb met de beschrijvingen op dit board het wel redelijk kloppend gekregen van 28 oost tot 30 west. Ik moet nu nog wel wat nastellen, zoals ook in de gebruiksaanwijzing beschreven is.<P>Wat wel vreemd is dat ik mijn Triax schotel nu helemaal buiten zijn schaalverdeling moest instellen.<P>Hoe ik het allemaal precies heb ingesteld ben ik alweer vergeten, maar als je er nog vragen over hebt, kan ik mijn aantekeningen wel weer even te voorschijn halen.<P>Ik dacht me ook te herinneren dat de goede gebruiksaanwijzing op de site van Stab staat: <A HREF="http://www.stab-italia.com/english/rotors/rotor.htm" TARGET=_blank>http://www.stab-italia.com/english/rotors/rotor.htm</A> <P>Ook de plaats waar de Sirius hoort te zitten is veel beschreven op dit board. Als je makkelijk bij de schotel kan komen raad ik je een sterktemeter (portable) aan van ca. 80 gulden, waarmee je volgens de gebruiksaanwijzing de zaak kan fijnafstellen. <P>Overigens vond ik het algemene advies van de mensen op dit board om te beginnen met de Thor satelliet niet zo handig, ik heb die satelliet hier nog steeds niet ontvangen met een 70 cm schotel. Ik heb het zo gedaan: beneden de motor op de ontvanger aangesloten (humax 5400) en de ontvanger op de Hotbird (daar stond mijn schotel al op uitgericht, je kan natuurlijk ook de Astra nemen, als je daar naar keek)ingesteld met de Diseqc, de motor zie je dan draaien naar zo'n beetje het aantal graden van de betreffende satelliet. Vervolgens haal je de motor los en klimt het dak op en kijkt waar de schotel op gericht staat (bv een boom of huis in de verte) ; je bouwt je motor ertussen en richt het geheel weer op die boom of dat huis. Even fijafstellen met de portable sterktemeter en klaar is kees.<P>Succes!<P>[ 16-10-2001: Message edited by: harry37 ]<p>[ 16-10-2001: Message edited by: harry37 ]

Geplaatst:

Dank, ik heb al wat zitten zoeken en inderdaad blijken er twee versies te zijn....Op zich is breedtegraag wel zo eenvoudig om in te stellen; heb je de hele kaart niet nodig. Nu maakt die gebruiksaanwijzing het juist ERG verwarrend.<P>Je vraagt je wel af waarom de importeur/dealer neit een klein beetje moeite neemt om een typisch Nederlands voorbeeld bij de Stab te leveren. In feite is het doodeenvoudig., in ider geval de startpostie....het goed uitregelen wordt dan ook veel makkelijker. <P>Van het weekend de zaak maar eens perfectioneren. <P> wink.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo<P>38 en 52 = 90 dus het is maar net<BR>hoe je de graden boog op de motor<BR>zet.<BR>Dus het is beide goed.<P>Groetjes Sjefke..

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.