Gast Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 Hallo ik heb een Sagem Dbox 2 met daaraan een accespoint. Dit werkt prima de dbox zit nu draadloos in mijn netwerk. Maar ik wil mijn netwerk beveilligen met macadresfiltering. Maar helaas kan ik het macadres nergens vinden. Wie kan mij hier mee helpen?? Alvast bedankt!
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 Dat kan als volgt : even een dos venster openen (start > uitvoeren > cmd) ping [ipadres-dbox] arp -a Krijg je een lijstje met ipnummers met de daarbij behorende mac adressen Of een telnet sessie opstarten naar je dbox, en dan even ifconfig intypen. Dan kijk je bij eth0 naar HWaddr
Gast Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 Bedankt voor je snelle reactie, maar hoe login ik in met telnet, hij vraagt gebruikersnaam en wachtwoord. Via het commando ping krijg ik niet het macadres
Gast Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 Telenet het ip adres dat je de dbox 2 gegeven hebt gn is root ww is dbox2 Succes
Gast Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 Dam zegt ie dat het gebruikersnaam en wachtwoord niet klopt
Gast Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 welke image draai je. Heb je de juiste IP adres Probeer anders met putty
Gast Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 Citaat: Het is de cableontvanger van Sagem dbox 2 Ik vroeg welke image heb je erop en niet wat voor dbox 2 het is als je wilt dat iemand je helpt moet je wel een antwoordt kunnen geven op een vraag. Neem het niet persoonlijk maar volgensmij heb je nog weinig kaas gegeten ...
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 30 april 2006 Geplaatst: 30 april 2006 Je kan dan het beste het met die ping/arp commanda doen. Is het makkelijkste voor jouw, aangezien je geen ervaring hebt met telnet etc.
Gast Geplaatst: 27 juni 2006 Geplaatst: 27 juni 2006 Hoe kan ik de dbox2 voorzien van een ander MAC-adres?
Gast Geplaatst: 28 juni 2006 Geplaatst: 28 juni 2006 Citaat: Hoe kan ik de dbox2 voorzien van een ander MAC-adres? Door een scrypt toe te passen in de image, alleen zie ik het nut er niet van in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen