Ga naar inhoud

probleempje met motor

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gaf de ontvanger nog een foutmelding op het scherm?<P>Handmatig corrigeren zou ik niet snel mee beginnen, de besturing weet dan niet waar de schotel staat.<P><BR>WaferJo. laugh.gif" border="0 <P><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

Geplaatst:

geachte technische mensen ik had een vraagje<BR>ivb dat ik een bezit ben van sat met een (draai motor)van een echostar 3000 ip<BR>ik wou hem richting astra draaien en op eens draait hij niet meer waar aan kan dat liggen plotseling deed ik een kijkje buiten en zat hij helemaalverkeerd dus dacht ik even handmatig te corrigeren maar dat valt niet mee, hoe kan ik het beste hem weer aan de praat krijgen want het ligt niet aan de stroom en ook niet aan de draden dat is allemaal oke.<P>hopelijke hebben jullie voor mijn de juiste methode.<P>bij voorbaat dank.[*]null

Geplaatst:

via je menu kun je de dish bijsturen op deze manier gaat het juist. je kiest 6 in het menu dan 1 en weer 6 hier staat realign dish ook even zorgen dat keuze 7 op network staat nu draai je de schotel een positie op tot het signaal het beste is en dan saven thats all. zorg ervoor dat je op de astra begint betreft de ontvanger, <p>suc6

Geplaatst:

need more input

1/geeft je ontvanger een motor error of niet ??

2/als je handmatig je schotel probeert te sturen draait deze dan misschien een klein stukje, en krijg je dan een motor error, of gebeurt er absoluut niets ?

3/heb je de bedrading van de motor, en puls soms losgenomen gehad ?<p>Fout:

1/motor draait klein stukje, daarna motor error

mogelijke oorzaak:

geen pulscount. dit kan worden veroorzaakt door defect reedrelais (2draden voor puls)of hallgenerator (3 draden voor puls).<p>Fout:

2/motor draait helemaal niet, ook geen klein stukje, direct motor error

mogelijke oorzaak:

motor defect, of draden losgenomen gehad en pulscount en motor omgewisseld.<p>

Meten:

meet de spanning als je de motor probeert te verdraaien, VOORDAT de motorerror optreed. als het goed is meet je 36 volt gelijkspanning.

meet je nix, en weet je zeker dat de motor goed is aangesloten dan is je 3000 defect.<p>als de motor draait (klijn stukje) en hierna motor error, meet dan (multimeter op diodepiep) op de pulscount. pulscount moet (snel) in en uitschakelen als de motor draait. (piep-stop-piep-stop-piep......etc)

is dit niet het geval, pulsgever (reedrelais of hallgenerator) in de actuatormotor defect.<p>meestal is het reedrelais defect. nieuw reedrelais kost ongeveer F2.50, BFR50.

Let bij de montage van een nieuw reedrelais erop dat je het reedrelais op dezelfde manier monteert als dat je de ouder eruit gehaald hebt.

Hoor het wel.

Succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Een 3000 heeft toch zowiezo een probleem met de puls.<p>Deze wordt een beetje afgehakt door een inductieve afwijking.<p>De puls loopt dus een beetje schuin af.<p>In een nieuwere software worden twee pulsen achter elkaar gebruikt.<p>Het kan dus met nieuwe software zijn verholpen.<p>Dit verhaal heb ik gehoord, heb zelf nog niet gespeeld met zo'n 3000.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het probleem van Haddo heb ik ook een maand of twee geleden gehad.

Plotseling was hij letterlijk de koers kwijd.

Nadat ik een factory reset had gegeven.

Kon ik de motor wel weer besturen.

Even voor alle duidelijkheid ik praat over een 3000IP met een Jeager 99 rotor. Sofware versie 7.00

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.