Gast Geplaatst: 30 oktober 2001 Geplaatst: 30 oktober 2001 Geachte, ik heb een Humax 5400, Triax 110, Sharp lnb en sinds ik een Jaeger EX-3000 geplaatst heb, is er een probleem met sommige zenders. Ik heb alle sats van Turksat tot Hispasat dus de motor is goed geplaatst. Op Astra heb ik een signaalkwaliteit van 75%. Op VH1, VH1Classic, K*, T* is dit 0%. Zelfs op de promotiekanalen 0%. Op Hotbird hetzelfde fenomeen met de P*-zenders. Sluit ik nu de Humax rechtstreeks aan op de lnb dan slaat de kwaliteitsbalk uit tot 100%. Het probleem is dus de motor die het signaal verzwakt. Heeft iemand een uitleg waarom dit gebeurt op deze specifieke frequenties ? BTW het soort kaart heeft geen invloed. bedankt op voorhand.
borsjea Geplaatst: 30 oktober 2001 Geplaatst: 30 oktober 2001 Kan het zijn dat het polorisatie signaal niet door de motor heen komt en doordoor de lnb niet omschakeld van horz -> verticaal of ondersom?
Gast Geplaatst: 30 oktober 2001 Geplaatst: 30 oktober 2001 Het blijft ons een raadsel waarom er beeld is op bijna alle zenders en niet op deze PPV-kanalen. Je zou toch mogen veronderstellen dat er veel meer zenders de "no signal"-balk zouden tonen aangezien het een motorprobleem lijkt te zijn.
Gast Geplaatst: 31 oktober 2001 Geplaatst: 31 oktober 2001 borsjea, je hebt waarschijnlijk 100% gelijk. Mijn antwoord kwam te vroeg, ik heb deze morgen alles nagekeken en inderdaad, het probleem doet zich enkel voor bij V-polarisatie. We gaan nu proberen uit te vissen waar het polarisatieprobleem zich juist voordoet en pogen hiervoor een oplossing te vinden. Bedankt voor het meedenken, suggesties zijn nog steeds welkom.
Aanbevolen berichten