Ga naar inhoud


probleem (met) disecq?


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb ruzie met me diseqc1.0 switch<p>italiaanse goldbox seca (philips dsx 7200)

triax 78

triax houder voor 2 lnbs

2x alps universeel lnb

en verleden week gekocht een johansson diseqc 1.0 switch<p>ik heb redcat zijn stappenplan gebruikt (FAQ) en de kanalen op de astra eerst gezocht en opgeruimd

zonder switch ertussen kabel rechtstreeks van lnb (links als je ervoor sta) naar reciever.<p>toen op de zelfde wijze hotbird opgezocht en opgeruimd ook rechtstreeks zonder switch ertussen.<p>allebei signaal op 5 alle kanalen werken op de rechtstreekse kabel.<p>toen de switch ertussen op a de astra signaal op 5 en beeld, toen op b de hotbird signaal op 5 geen beeld (rood vierkantje)astra blijft het wel doen.<p>heb wat topics hierzo gelezen kwam van alles tegen kabels oke, alles gecontoleerd, kabels goed de instellingen van freq enzo goed, kwam ik wat tegen over de schakeling ja/nee, allebei geprobeerd maar met de switch ertussen doet de hotbird het niet.<p>heb in de FAQ van redcat gelezen over een schakelaar omzetten op de switch die zit er bij mij niet op!<p>ik weet het niet meer zou ik de verkeerde switch hebben gekocht?<p>wie kan mij hierbij raad geven, ik snap er niets van de signaalmeter op 5 en toch geen beeld dit klopt niet erg naar mijn idee.<p>gr femja

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer het met de diseqc ingeschakeld dus dat de diseqc tussen de lnb en de decoder gemonteerd is tijdens het inlezen van de kanalen en niet rechtsstreeks van Lnb naar decoder zonder de diseqc.<p>1.Kabel van Hotbird Lnb afkoppelen en de astra kanalen inlezen. Kies voor willekeurige volgorde.<p>2.Overtollige kanalen verwijderen omruimtete maken voor de kanalen van Hotbird.<p>3.Kabel van Hotbird aansluiten en kabel van Astra Lnb afkoppelen. Kies hier voor kanalen toevoegen.<p>Suc6 Johan. smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@johan45<p>dit had ik als eerste gedaan maar naar het zoeken van kanalen op de hotbird kreeg ik maar enkele kanalen door,als ik de lnb iets verdraaide weer telkens iets erbij, maar hij liep niet vol naar de 999 kanalen.<p>toen heb ik rechtstreeks ingelezen dit ging goed.<p>ik heb net een andere diseqc switch gehaald ben eerst naar een sat shop hier geweest die vertelde mij dat het nooit zou kunnen met een switch, zowel een philips niet als een strong moest ik het antennesnoer vewisselen achter in de decoder of een andere decoder kopen.<p>heel verhaal, ik naar een andere heb ik een anttron disecq 1.0 tone burst meegekregen die zou het moeten doen, hij ziet er voor mij het zelfde uit ook geen schakelaartje of wat dan ook, maar ik kan hem weer omruilen.<p>helaas net weer aangesloten maar niets geen beeld op de hotbird wel weer astra, denk je dat het aan de uitrichting ligt omdat je adviseer om kanalen in te lezen met de diseqc ertussen?<p>heb net 3 dagen gedaan er over om alles in te lezen en te ordenen als ik nu met disecq op nieuw ga instaleren ben ik alles weer kwijt kan ik weer gaan zappen,zappen en nog eens zappen.

(met pc kanalen invoeren kan ik nog niet)<p>ik wacht het nog eventjes af op wat advies en anders moet het maar gebeuren dan zal ik opnieuw gaan instaleren en toevoegen en alles weer ordenen.<p>toch wel jammer dat er in de sat shops hier in de buurt weinig informatie word gegeven, ben ook al ergens kwaad weggelopen want ik moest niet denken dat ie me alles ging uitleggen voor welke switch ik moest hebben, ik hoef ook niet speciaal de gehele uitleg, maar wel een switch die werkt en waarom die het wel zou doen en de andere niet.

vind het toch vrij normaal als ik iets wil kopen dat ik het wel werkend wil hebben, en dat er best wat info gegeven kan worden, maar ik krijg nu het idee dat ze je geen info willen verstrekken maar je wel wat willen verkopen het liefst een reciever.<p>gr femja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...