Ga naar inhoud

vakantie plannen naar egipte

Gast hagar

Aanbevolen berichten

Ik wil dit jaar naar egipte en vroeg myzelf af of er leden zijn die me iets aan kunnen raden, ik bedoel er zijn meerdere toers beschikbaar, ik dacht aan een boot reis over de nijl die de mooiste plaatsen bezoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede keuze!

Ik ben 2 keer in 1 jaar geweest.

Eerste reis was naar Cairo en vervolgens met de trein naar Luxor. De tweede reis was naar Luxor en dan met de boot naar het zuiden richting Aswan.

De eerste reis was meen ik met Shoestring. Ik hou wel van wat alternatief reizen. De tweede reis weet ik niet meer.

Tip: Als je met de boot gaat, neem een 5 sterren boot. Dit ivm. de kwaliteit van de hygiene aan boord. Anders zit je de rest van de week op de plee. Het is sowieso wel handig om voorzichtig met vlees en vooral vis te zijn. Vegetarisch eten kan geen kwaad.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben met Shoestring naar Egypte geweest. Budget vriendelijk.

Het voordeel is dat je o.a. met een feluca een dagje rustig de Nijl af kan zakken i.p.v. zo een cruiseboot.

Mijn echtgenote vond Egypte ( en zeker Cairo ) zeer vrouwonvriendelijk. Pas op voor parfumverkopers.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijlcruise is ons vorig jaar goed bevallen. Op een heel relaxte manier toch wat van cultuur en omgeving meekrijgen. Raad je wel aan om de trip Luxor-Aswan en terug te doen in een week. Dan kun je ook nog genoeg relaxen. Wij hadden mensen aan boord die op de heenweg alle bezienswaardigheden hebben bekeken en dat was toch wel 'doorwerken'. Net waar je op dat moment voor kiest natuurlijk, maar wij hebben genoten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste tours die reisorganisaties bieden komen haast allemaal op het zelfde neer. Ze doen allemaal de meest gangbare bezienswaardigheden aan.

Wij gaan eind mei die kant op. Wij hebben een tour uitgezocht die eindigd in Hurghada. Dit omdat dit aan zee ligt en we zo nog een paar dagen langen kunnen blijven om te duiken. Scheelt weer een reis...

Let met prijsvergelijk vooral even op de manier van reizen. Veel operators gaan van Aswan of Luxor naar Cairo of de andere kant op. De een doet met dmv van een (nacht)trein, de ander met een binnelandse vlucht.

Verder goed navragen of alle excursies onder begeleiding zijn. Het is niet bepaald rustig daarzo. Zelf vond ik het wel handig om gezien de situatie daarzo een extra annuleringsverzekering af te sluiten. Je weet nooit wat er nog gaat gebeuren.

Zoals Psychosammie al zei moet je ook vooral op de sterren letten. Dit geld ook voor Hotels. Met een beetje op het eten letten en een paar inentingen (en die werken niet tegen bomaanslagen) hoef je je dan niet zoveel zorgen om je gezondheid te maken.

Veel plezier

Q

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er in 2004 geweest. Geweldige vakantie!!! Wij waren in Cairo begonnen en zijn toen 10 dagen lang door de woestijn heen gereden naar Aswan. Onderweg vele monumenten en pirmaides bekeken. Vanaf Aswan naar Luxor, waar we een 2 dagen in een luxe hotel hebben gezeten, en met de trein in 1 nacht naar Cairo. Dat was wel een van de meest indrukwekkende vakanties die ik heb meegemaakt. We hebben zelfs een aantal nachten in de open lucht doorgebracht. Alleen zoals er al meer gezegd word: Het eten is echt matig. Ik heb meer sultana's gegeten dan 'normaal' eten, en natuurlijk aan de diarree! Maar doodgaan eraan doe je niet. Ook het verkeer valt wel mee. ze zien dat jij toerist bent en je moet dan gewoon de weg oplopen om over te steken. Iedereen remt dan gewoon. Al is het verker wel een chaos (5 auto's naast elkaar op drie rijbanen). Je moet daar toeteren als je te kort ruimte hebt.

Als je wilt kan ik je wel een paar fotootjes mailen?

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen