Ga naar inhoud

DiSecQ voor minimaal 8 LNB's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Yoo aan allen,<p>Wil minimaal 8 LNB's middels DiSecQ schakelen (maximaal 16)maar kan niet vinden hoe dit op te lossen, ben in bezit van...

> Humax IRCI5400

> 2 maal 4/1 switch

> 1 maal 2/1 switch

> 1 maal 12V switch<p>Kan de zaak "truuken" door middels de 12V switch de 2 stuks 4/1 te schakelen (=8 LNB's)

Maar...

> kan dit ook middels de 2/1 switch + 2 maal 4/1

Met andere woorden, hoe "koppel" (kaskade) je DiSecQ switches (als het uberhaupt al kan....)

en wat laat je je ontvanger doen qua instellingen?<p>Merci voor tips + groeten, Jos

Geplaatst:

Beste Yoo,

is het niet simpeler een diseqc motortje aan te schaffen, en het hele spul draaibaar te maken ?<p>het is natuurlijk leuk hobbyen met al die doosjes aan je coax, maar vergeet niet dat al die switches ook nogal een demping veroorzaken !

vooral vervelend voor de mindere signalen.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

yoo, met je idee van 2 stuks 4 op 1 en een 12V switch ben je er al. Belangrijk is wel , dat je ontvanger een 12V uitgang heeft ( ik ben met de humax niet zo op de hoogte )

settings diseqc--- 12 V

sat 1-----A-(1)----OFF b.v. ASTRA

----2-----B-(2)----OFF b.v. HB

----3-----C-(3)----OFF

----4-----D-(4)----OFF

----5-----A-(1)----ON

----6-----B-(2)----ON

----7-----C-(3)----ON

----8-----D-(4)----ON

gr trust<p>[ 06-12-2001: Bericht gewijzigd door: trust ]</p>

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

een preview optie voor de berichten zou toch wel handig zijn (hadden we die vroeger niet ? ) het lijstje zag er bij mij heeeel anders uit

gr trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

@Prutsie

de motor ben ik meer dan beu (al dat gedraai, wachten, wat herrie).<p>Verscheept is een Wavefrontier waarmee max. 16 sats kunnen worden ontvangen tegelijkertijd. Vandaar dat ik effe verder pruts (signaal genoeg...)<p>@Trust

Met de 12V-switch lukt inderdaad zoals je beschrijft (ook op de Humax). De bovengrens is dan 8 stuks.<p>Ik wil dus meer (maximale uit schotel halen, testen). Ik weet dat je DiSecQ's in "kaskade" kunt schakelen.

Mijn probleem is ....Hoe?

En vervolgens... Hoe stel je de ontvanger in?

(Humax kan 32 sat.posities aan)

Kortom, gaat dit "vanzelf" goed...

(Heb namelijk geen zin om een opstelling te creeren en telkensmale "dak op/af" te moeten)

Vandaar dat ik graag wat tips heb.<p>Wie nog wat weet, graag dus....

Groeten, Jos

Geplaatst:

Voor cascade schakelingen van diseqc zou je kunnen kijken bij de schema's of spec's van de

X sat 310 die heeft een cascade schakeling zoals je zoekt , daar kun je voor een GSO systeem opgeven de diseqc voor de eerste trap en de tweede trap

(twee achter elkaar geschakelde diseqc 's)

een van 4 met nog eens 4 erachter bv. 16 totaal<p>mvg<p>Ts.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.