-= [ Appien ] =- Geplaatst: 13 december 2001 Geplaatst: 13 december 2001 Ik heb 2 schotels, op de ene zit een multifeed houder voor Astra en Hotbird en met de andere schotel wil ik gaan hoppen (diseq motor?).<p>Kan ik een Diseq motor achter een diseq gooien?<p>Zo niet, hoe kan ik dit anders oplossen?
Gast Geplaatst: 29 december 2001 Geplaatst: 29 december 2001 een beetje laat misschien dit bericht.<p>Ja ik heb enkele motors gevonden die via de antenne-coax kabel met disecq 1.2 gestuurd worden en dan via de switch naar de lnb kunnen. Force heeft er een en Jaeger ook. Er zullen ongetwijfeld nog meer motors zijn die deze sturing op de coax aankunnen. Maar de draaischotel moet dan wel apart naar de receiver die de moter stuurt. Een verbinding met de bestaande dualfeed antenne is volgens mij niet mogelijk.....ik hoor graag anders.<p>groet
Gast Geplaatst: 30 december 2001 Geplaatst: 30 december 2001 @Appien,<p>Ik heb zelf in de achtertuin het volgende staan,<p>Visiosat Bi-satellite met twee lnb's geschakeld dmv. een 4-voudige diseqc switch (uitgang 1&2 Astra-Hotb.). Op uitgang 3 van de switch zit een Gregorian 90cm met universele LNB, tussen deze lnb en uitgang 3 van de switch zit een V-sec motor dit alles wordt aangestuurd dmv. een Nokia 9600s met DVB-2000. Het lijkt mij dat een diseqc motor dan ook moet werken daar het protocolletje van de V-sec en de Diseqc motor niet zo gek veel verschillen. Je moet alleen even via een of andere setting editor alle satellieten het juiste diseqc uitgangetje instellen.<p>succes,<p>greetz Patched.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Geplaatst: 30 december 2001 Dan moet ik toch maar eens een poging wagen!
Aanbevolen berichten