Gast Geplaatst: 3 mei 2006 Geplaatst: 3 mei 2006 Ik heb hier een SONY KTV type KV-29FX20B die geeft alleen nog maar zwartwit beeld. Ik heb via het menu getracht kleuren te herstellen (standaard instelling). Het beeld blijft echter zwartwit. Ook DVD geeft zwartwit beeld. Het vreemde is echter dat teletext wel in kleur wordt weergegeven. Weet iemand wat er aan de hand is en wat er eventueel kapot is?
mr|repel Geplaatst: 3 mei 2006 Geplaatst: 3 mei 2006 is dit in een keer gekomen ? Ik heb hier eens een tv gehad wat steeds vaker z/w werd , deze had de pal oscillator verlopen. Na deze bijgeregeld te hebben was de TV weer volledig in orde. Maar wacht maar even op meer reacties , kan ook wat anders zijn natuurlijk Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
percies Geplaatst: 3 mei 2006 Geplaatst: 3 mei 2006 Chroma/Yungle ic CXA2140/CXA2160 wil nog wel eens los gaan zitten....
JBnl Geplaatst: 3 mei 2006 Geplaatst: 3 mei 2006 Als ik me goed herinner zit er in het front-end een trimmer die weleens wilt verlopen en die veroorzaakt dit. groeten,JBnl
Frans B Geplaatst: 3 mei 2006 Geplaatst: 3 mei 2006 In de meeste sony tv's zit een oranje trimmer bij het 4.19 Mhz kristal. Deze trimer moet je vervangen door een 15pf keramische condensator. System Administrator (niet van deze site)
percies Geplaatst: 3 mei 2006 Geplaatst: 3 mei 2006 Neen, "vroeger" zat er inderdaad een trimmer in de kleuren oscillator, maar alle moderne tv's, een ook deze hebben dat niet meer. Tegenwoordig zit alles in een enkel IC, zonder afregelingen. (lees potmeters)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen