Ga naar inhoud


al eens iemand vanaf 7 hoog voor je neus zien springen?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Lafaard, lul, egoist?? Je vervreemdt inderdaad nogal.

Ik oordeel niet over mensen, die ik niet ken!

Het verdriet van de achtergeblevenen? Is ook niet meer of minder dan wanneer iemand sterft na een verschrikkelijk ziekbed. Ik heb geen plannen in die richting maar ik vind het verschrikkelijk dat anderen over mijn leven beslissen. Dat wil ik zelf doen.

Wat ik wel zou willen benadrukken: gooi jezelf niet voor de trein! De onschuldige machinist en/of conducteur/conductrice hebben de klap van hun leven en grote kans op psychische problemen. Het gebeurt met enige regelmaat.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat wanneer iemand zo ver heen is dat hij zichzelf van een flatgebouw laat vallen, zich niet zo druk maakt om de gevolgen voor omstanders of niet zo 'helder' is om de gevolgen te overzien.

 

Maar ik vind het ook soms oneerlijk dat er mensen zijn die bijv. ongenezelijk ziek zijn, en heel graag langer zouden willen leven, en dan lees je dat iemand zijn eigen leven heeft genomen. (al is de persoon die zelfmoord wil plegen in feite ook ziek).

 

Ik denk dat het voor de omgeving soms ook moeilijk is om te herkennen. Zoals laatst het bericht van iemand die heel rustig in een vliegtuig stapte, er uit sprong, parachute open, en hij sneed de lijnen door... niemand in zijn omgeving die iets had gemerkt van dat hij depressief was ofzo.

*Dreambox 7020S (Iolite en gemini) -Stab HH120-1 mtr Gibertini -MM 1.02-Conax cam-[color:"red"]onbruikbare[/color] M-II kaart-seasonII -Mastercrd2* Hauppauge Nova CI met Progdvb +Yankse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zoals laatst het bericht van iemand die heel rustig in een vliegtuig stapte, er uit sprong, parachute open, en hij sneed de lijnen door...


Waarom al die moeite? Was het niet eenvoudiger geweest de parachute niet te openen? Of om te springen zonder parachute?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dacht je van de kosten, die zijn voor de na bestaande. Tenminsten hier in Belgie toch. En dan spreken we over +/- 50.000€

 

Is geen pretje als je al opgeschept zit met het verwerken van de dood van een falilie lid.

Tuurlijk is het ook zeer vreeselijk voor de bestuurder van de trein.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij keert een verzekering, in ieder geval na twee jaar van aanvang verzekering, gewoon uit.

Of heb je't over extra kosten? Welke zijn dat dan?

 

@Pilgrim

Je parachute wordt (als je geen vrije val maakt) aangehaakt aan het vliegtuig. Met plannen dienaangaande, moet je dus doorsnijden!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het verdriet van de achtergeblevenen? Is ook niet meer of minder dan wanneer iemand sterft na een verschrikkelijk ziekbed.


Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Als mensen sterven na een langdurig ziektebed is er tijd geweest om afscheid te nemen. Er is tijd geweest om bepaalde dingen voor te bereiden, etc. etc.

Als iemand besluit om er uit te stappen is het bovenstaande niet het geval. Dat is vele malen erger. Ten minste, zo ervaar ik het.

Groet, JJK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat een aantal mensen hier een beetje kort door de bocht gaan.

 

Ga zelf eens boven op een flat staan op het randje, zeer waarschijnlijk krijg je het spaans benauwd!!

 

Niemand weet de achtergrond van degene die springt of zichzelf op een andere manier van het leven berooft.

 

Wat dat betreft denk ik dat een genuanceerde gedachtengang wel op z'n plaats is.

 

Wel is het zo dat wanneer zo iemand z'n zelfmoordpoging in het openbaar doet, flatspringen of bijvoorbeeld treinspringen, hij daarmee ''onschuldige'' omstanders belast. En dat is spijtig.

 

Gelukkig hebben wij hier in Nederland naast het recht om te leven ook een recht om ''menswaardig'' dood te gaan.

Dit noemen ze euthanasie en soms in het buitenland een nazipraktijk.

 

Bovenstaande moet uitermate afgewogen gelezen worden omdat de praktijk wel eens anders is en dit bovenal een zeer persoonlijk iets is.

 

Ik betreur datgene wat Tonski en een heleboel anderen heeft moeten meemaken maar misschien zagen ze echt geen andere uitweg.

 

"I did it mij way"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik betreur datgene wat Tonski en een heleboel anderen heeft moeten meemaken maar misschien zagen ze echt geen andere uitweg.


Zeeman, deze zinsnede is a priori verkeerd!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben echt niet degene die gesprongen is.

en ben vrolijk aan het slopen / renoveren / moderniseren.
ja vrolijk.

er is naar mijn mening geen nieuwe informatie over de situatie

en dus kan/mag er op een ander niveau gereageerd worden.

Ik was me niet bewust dat dit bericht voor anderen nog ongeheelde wonden zijn (wegens eigen ervaringen)
- mijn oprecht excuus daarvoor.

met vriendelijke groeten
Tonskidutch

Monsoon, Club Mix

Nusrath Fateh Ali Kahn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oops shit zeg, je leest niet wat ik bedoel.

 

Ik bedoel dus dat ik het betreur dat jij en een heleboel andere mensen de zelfmoord van een ander moeten meemaken.

 

In de zelfde zin zeg ik wel dat degene die springt misschien geen andere uitweg zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is jammer dat mensen niet gewoon naar de dokter kunnen gaan om een spuitje te halen,

een ieder is de baas over zijn eigen ligaam en als die persoon wil sterven is dat zijn pakkie aan,

het is allen erg beroerd als men van een flat moet springen of zichzelf voor een trein moeten storten of iets dergelijks, dat is beslist niet leuk voor hen die dat moeten zien of erger nog die trein machinist zijn,

voor somige mensen die zoiets mee maken is de rest van hun leven ook kapot en dat is erg jammer.

aan de ene kant ben ik blij dat ik hier niet gevoelig voor ben , maar aan de andere kant denk ik dat dat ook wel een gemis is, want eigenlijk moet je heel veel medelijden met zulke mensen hebben.

 

 

groet cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

die mensen moeten geen spuitje kunnen krijgen , maar verplicht behandeld worden.

 

ze zijn namelijk ziek , en zien dat als enige uitweg (zelfmoord)

 

heb het in mijn naaste kennissenkring ook meegemaakt, en dan begrijp je het pas.

 

en het is in nederland op het moment nog steeds zo dat je alleen behandeld word als je dat wilt.

hoe kun je dat nou beslissen als je ziek bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is cru wat ik nu zeg, maar mensen die zelfmoord plegen zijn laf, ze zadelen een ander en familie op met hun probleem, meer wil ik er niet over zeggen.

 

Hallo Sjaak,

 

Op zich heb je gelijk, maar toch denk ik dat er veel moed nodig is om daadwerkelijk die stap te doen.

 

Groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is cru wat ik nu zeg, maar mensen die zelfmoord plegen zijn laf, ze zadelen een ander en familie op met hun probleem, meer wil ik er niet over zeggen.

 

Deze mensen zijn niet laf juist lef is om het te doen overlast is er in veel gevallen maar niet altijd mischien hebben ze geen familie en in een enkel geval kan ik ze ook geen ongelijk geven bv terminale ziekte het ligt dus wel iets genuanceerder en verschilt per geval voorbeeldje recent is een bekende van mij aan kanker overleden en heeft tot het allerlaatst volgehouden thuis hier kwam natuurlijk de nodige zorg aan te pas gedurende 1,5 jaar .Dit kan je natuurlijk niet als overlast zien maar cru gezegd geeft dit wel meer werk dan iemand die beslist wat eerder uit het leven te stappen

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...