Ga naar inhoud


al eens iemand vanaf 7 hoog voor je neus zien springen?


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ik kan er met mijn pet niet bij hoe ongenuanceerd sommige mensen hier reageren!!

 

Mensen die zelfmoord plegen, worden laf en egoistisch genoemd!?

 

Ik hoop voor een ieder dat hij/zij zich nooit zo zal voelen als diegenen die op een gegeven moment besluiten (vanwege psychische problemen) een einde aan hun leven te maken.

 

Deze mensen doen dat niet van de een op de andere dag. Vaak zijn ze al jaren lang de ene na de andere psychiatrische kliniek in en uit geweest en heeft niemand wat voor deze mensen kunnen betekenen. Deze mensen zijn al jaren lang zo ongelukkig dat ze nergens meer van kunnen genieten en dat ze vaak een manier van sterven kiezen die ook nog eens alles behalve prettig is.

Deze mensen kunnen vaak de overweging niet goed meer maken met betrekking tot de trauma's die het voor anderen oplevert.

 

Het is hier nog steeds zo dat euthanasie in principe strafbaar is en dat de regels met betrekking tot euthanasie erg streng zijn. Er zijn veel artsen die er huiverig voor zijn en die bang zijn voor vervolging.

Pas als je half door de kanker bent weggeteerd heb je "recht" op een spuitje.

Voor mensen met psychische problemen ligt het nog veel moeilijker, want wie kan bepalen of er uitzichtloos lijden is?

 

Dus mensen: denk alstjeblieft wat beter na voor je iets zegt/schrijft, want deze depressieve mensen kun je het niet echt aanrekenen. En bedenk dat je zelf over een paar jaar ook in een dergelijke situatie kunt verkeren dat je er serieus over nadenkt om van 10-hoog af te duiken.

 

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het afschuwelijk is als je getuige bent van zo'n daad. Maar neem van mij aan dat geen enkele manier van zelfmoord voor omstanders leuk is om te zien (al zitten er natuurlijk wel gradaties in hoe schokkend een bepaalde methode is).

 

Gr. Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Nou heb ik al geen goed woord over voor mensen die zichzelf van het leven beroven, omdat omstanders er helemaal niet op zitten te wachten om hier getuige van te zijn. Nou staat (gelukkig voor hem) Tonski nogal sterk in zijn schoenen, maar voor hetzelfde stond daar een kindje...

Maar wat ik vele malen erger vind:
Citaat:
hier is ook regelmatig een verkeersongeluk in de buurt. als ik de sirenes aan hoor komen pak ik mun fietsje alvast. (uit nieuwsgierigheid)


Ziek. Ik zal je nog eens wat vertellen. Jaren terug zag ik als taxichauffeur eens een auto om een boom hangen. Vanwege mijn EHBO ben ik maar even gestopt om een helpende hand te bieden. Ik kan verzekeren dat het geen pretje is om de hersenen van je eigen collega over het stuur te zien hangen... Ik heb na die bewuste nacht geen meter meer in een taxi gereden en ben jaren lang kilometers omgereden om die plek te mijden.

Laat me raden... Jij was zeker een van diegene die grapjes stonden te maken toen ik moest kotsen van het aanblik. Denk eens na man

Q


Reed die net zo als de taxi's dat meestal doen? Ik heb het eens aan de stok gehad met een taxichauffeur die mij zo de berm ik drukte omdat hij vond dat hij als iemand die aan het "werk" was meer recht had om dat desbetreffende stukje weg dan ik.
Ik kreeg ook nog te horen dat ik beter m'n bek verder kon houden al ik nog verder wilde rijden.

Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar ik zie regelmatig de vreemste capriolen van die chauffeurs. Wil niet zeggen dat ik het iemand gun dat zijn hersenen aan een boom kleven maar ik wil wel zeggen dat dit zelden gebeurt als je je met de aangegeven snelheid voortbeweegt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik kan er met mijn pet niet bij hoe ongenuanceerd sommige mensen hier reageren!!

 

Mensen die zelfmoord plegen, worden laf en egoistisch genoemd!?

 

Ik hoop voor een ieder dat hij/zij zich nooit zo zal voelen als diegenen die op een gegeven moment besluiten (vanwege psychische problemen) een einde aan hun leven te maken.

 

 

Volkomen mee eens.

Niet iedereen weet de juiste hulp te vinden, (of durft niet) en geloof me, een depressief leven is geen leven.

Nabestaanden die zeggen niks te hebben gemerk, hebben niet goed gekeken of de tekenen verkeerd geinterpreteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ik kan er met mijn pet niet bij hoe ongenuanceerd sommige mensen hier reageren!!

Mensen die zelfmoord plegen, worden laf en egoistisch genoemd!?

Ik hoop voor een ieder dat hij/zij zich nooit zo zal voelen als diegenen die op een gegeven moment besluiten (vanwege psychische problemen) een einde aan hun leven te maken.



Volkomen mee eens.
Niet iedereen weet de juiste hulp te vinden, (of durft niet) en geloof me, een depressief leven is geen leven.
Nabestaanden die zeggen niks te hebben gemerk, hebben niet goed gekeken of de tekenen verkeerd geinterpreteerd.


Eerst nadenken voordat je een genuanceerd antwoord geeft werd er geopperd. In jouw laatste citaat leg jij een gedeelte van de "schuld", voor zover daar überhaupt sprake van kan en mag zijn, bij de nabestaanden. Daar zullen deze echt blij van worden. Zo lees ik jouw citaat.

Natuurlijk zijn er situaties waarin dit zo is, maar om dat per definitie zo te stellen gaat mij weer net even iets te ver.

Overigens zijn er zeker situaties waarin het "lijdend voorwerp" zich laf heeft opgesteld. Van nabij heb ik in mijn kennissenkring meegegemaakt dat er een simpel briefje lag in de trant van "het is jullie schuld, zoek het maar uit". Nog los van de zeer publieke manier waarop deze persoon zijn zelfmoord pleegde, waarvan kleine kinderen getuige van waren en dus ook slachtoffer.

Het blijkt m.i. dat er vele situaties zijn waarin mensen geen uitweg meer zien. Daar zitte moedige, laffe, en meer van dat soort termen, mensen tussen. Eén ding lijkt mij wel zeker.

Het blijft triest!!!!!!!!!!!!!

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook niet mijn bedoeling de schuld bij de nabestaanden te leggen, en er zijn honderden verschillende situaties denkbaar, maar om die nu allemaal tot in datail te omschrijven ging me net te ver. Wat ik bedoel is dat ik iemand die het leven niet meer ziet zitten en er een einde aan maakt niet per definitie een zwakkeling is, hoe kan je over iemands daden oordelen zonder de achtergrond te kennen? Iemand die veel lichamelijke pijn heeft en die uit zijn/haar lijden verlost wil worden hetzij door euthenasie hetzij op een andere manier mag dan zeker wel? Is geestelijke pijn minder erg? En wie beslist dan dan? Iemand wie meer geluk heeft gehad in zijn leven? Over nuances gesproken. Leer te lezen mensen en ga niet alleen af op wat er letterlijk staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt misschien als een grap, maar geloof me het is echt gebeurt. Een collega van mij stond op het punt zijn baan te verliezen.

 

Twee dagen later ging het naar de benzinepomp vlakbij, hij heeft zijn auto volgetankt en netjes afgerekend en heeft daar nog een kopje koffie gedronken. Hij heeft vervolgens zijn auto laten staan en is een spoorwegovergang 100 meter verder gelopen. Heeft 10 min staan wachten en is daar voor de Trein gesprongen. Wij wisten niet wat wij horen, het was gewoon een rustig iemand. Waarschijnlijk was die baan de druppel! Je ziet het dan niet gebeuren, maar toch!

 

Hoe een mens nog zo helder van Geest, tot zo een daad komt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nou heb ik al geen goed woord over voor mensen die zichzelf van het leven beroven,

 

 

Het is wel erg simpel om zo over deze mensen te denken, zij doen dit niet voor niks, zij zitten zo diep in de put dat zij dit durfen.

 

durf jij voor een trein te springen, of durf jij van een flat 12 verdiepingen te springen??

Als jij dit niet durft , oordeel dan ook niet over mensen die dit wel durfen want zij zitten voor hun doen dan ook zover in de problemen dat wil jij niet weten.

 

Ook ik ben blij dat Tonskiduch hier geen moeite mee heeft, Ik heb dat ook niet (heeft waarschijnlijk te maken met wat ik allemaal al heb mee gemaakt) maar het blijft lullig voor de mensen die er wel problemen mee hebben, maar het is eigenlijk nog erger dat de mensen die dit aangaat geen(of niet voldoende) hulp kunnen krijgen.

 

 

Maar zeg niet dat je er geen goed woord voor over hebt want deze mensen hebben waarschijnlijk meer problemen dan jij kunt behappen of zijn zwakker van geest als jij, zolang als jij niet de persoon bent om van 12 hoog te springen ben jij niet de persoon om daarover te oordelen.

 

groet Cobes

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

en mischien overbodig om te melden ,

 

Ik weet wel waar ik over praat.

 

 

enuuuuh, het is waarschijnlijk ook wel jammer dat het mij zo weinig doet, eigenlijk zouden wij allemaal de tranen in de ogen moeten krijgen als wij zoiets hoorde.

 

 

 

groet

if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom.

.

Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sjaak,

 

Jouw opmerking noem ik dus ongenuanceerd en onnadenkend!

 

De mensen die tot een dergelijke daad komen, denken niet zoals jij en ik. Die mensen zien door de bomen het bos niet meer. Die kunnen niet meer die overweging maken mbt het beschadigen van andere mensen door het uitvoeren van hun zelfmoordactie.

 

Uit jouw woorden blijkt dat jij geen enkele kennis hebt van mensen met een psychiatrische achtergrond. Jij weet niet door wat voor hel die mensen al zijn gegaan. Wie ben jij dan om er over te oordelen?

 

Natuurlijk is het verschrikkelijk als een treinmachinist iemand voor zijn trein ziet springen. Of als je als omstander iemand van 12-hoog ziet duiken, maar deze mensen zien geen andere uitweg meer. Als zij een pil konden gaan halen die hetzelfde effect had, zou 99% dat echt wel doen.

 

Dus denk alstjeblieft een beetje na voor je zulke dingen roept. Als de hele maatschappij wat meer begrip had voor mensen met psychische klachten, dan waren er al een hele hoop psychische klachten minder.

 

En ook de termen dapper en durven, zijn (om dezelfde redenen) niet op zijn plaats.

 

En nogmaals: vandaag of morgen kan het ook jou overkomen!!!

 

Groeten Remi

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me geheel aan bij Remi en vind dit ook heel mooi verwoord.

Helaas gaan we er alleen van uit wat wij denken dat we zouden doen.

 

Helaas is het dan wel vaak zo dat als er iets gebeurd in het leven, tragisch, dat juist mensen die vooraf geen begrip konden opbrengen juist uitfreaken.

 

Geestenziek is echt hetzelfde als andere lichamelijke ziekten en om iemand te oordelen is hetzelfde dat je tegen iemand zegt met een hart infarct "stel je niet aan"!

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remi slaat de spijker op zijn kop. Het probleem ligt aan de geestestoestand van het individu. Vroeger had de zus van een goede vriend ook de nodige problemen. Drugs, problemen op school, thuis, etc. Alles stapelde zich op. Ondanks dat we met heel veel mensen het zagen en met gesprekken hebben geprobeert haar te helpen heeft ze op een dag toch besloten eruit te stappen. Altijd blijven de schuld gevoelens, maar er is nu eenmaal in een groot aantal gevallen niets aan te doen. Ik hoop alleen dat diegene die besluiten eruit te stappen daarna de rust vinden die ze niet hadden en dat de groep die achterblijft er vrede mee heeft / kan krijgen.

 

Groet, JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...